co oznacza że silnik jesy np. 4 polowy

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
nnowy
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2007, 22:20
Lokalizacja: Toruń

co oznacza że silnik jesy np. 4 polowy

#1

Post napisał: nnowy » 13 sie 2008, 22:22

Wydaje mi się że chodzi tu o układ magnesów i z tego wynika czy silnik jest wysokoobrotowy czy nie. Ale prosiłbym o wyjaśnienie i ewentualnie podsunięcie jakiś materiałów a ten temat



Tagi:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#2

Post napisał: Leoo » 14 sie 2008, 12:11

Jeśli chodzi o silniki indukcyjne:
http://www.qnisz.pl/katb/kat3faz.pdf


cnc3d
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 635
Rejestracja: 29 mar 2008, 16:48
Lokalizacja: laski

#3

Post napisał: cnc3d » 15 sie 2008, 12:21

Ilość pól w silniku synchronicznym lub indukcyjnym oznacza ilość par biegunów elektrycznych stojana. Jedna para biegunów to sześć uzwojeń, po dwie na każdą fazę. Dwie cewki do każdej fazy umieszczone na przeciwko siebie i podłączone tak, aby generowały przeciwne pola magnetyczne. Jeśli mamy jedną parę biegunów, to aby rotacyjny wektor pola magnetycznego generowanego przez stojan obrócił się o 360 stopni (jeden obrót) to napięcie zasilające musi przejść jeden okres. Jeśli pól (par biegunów) mamy więcej, np. 2, to aby ten obrót wykonać potrzebne jest przejście dwóch okresów napięcia zasilającego. W związku z tym, silniki jednopolowe przy 50 Hz kręcą się 3000 rpm 3000obr/min /60s = 50obr/sek (nie licząc poślizgu w silnikach indukcyjnych). Jeśli pól będzie więcej, tylekroć mniejsza będzie prędkość obrotowa. ( dla 3 pól 1000 rpm). Jako, że przez zmianę ilości pól można tylko zmniejszać obroty, do ich podwyższania potrzebny jest falownik.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”