schemat z noty
http://www.piekarz.pl/pdf/Uklady%20scal ... /u2008.pdf
lub
http://www.prelcoparts.com/datasheets/temic/U2008B.PDF

i schemat z EP... nieco poprawiony
http://www.ep.com.pl/serwis/erraty/1007.pdf

ciekawy wątek... podobnej dyskusji:
http://plmiscelektronika.elektroda.net/ ... 015.htm#58
linki do dyskusji na elektroda.pl:W twoim przypadku ratuje cię jedynie falownik jednofazowy.
Jest to urządzenie dosyć skomplikowane gdyż nie wystarczy tylko
regulować częstotliwości ale trzeba również wraz z nią zmieniać napięcie
zasilania silnika tak by z jednej strony go nie spalić a z drugiej nie
obiżyć momentu obrotowego . Sytuacje dodatkowo
komplikuje obecność kondensatora . W domowych warunkach
najlepiej coś takiego zrobić na mikrokontrolerze sterującym
mostkiem MOSFET lub lepiej IGBT (regulacja napięcia poprzez PWM).
Regulacja fazowa taka jak na U2008 przyniesie taki efekt że spadnie monent
obrotowy silnika. Przy obciążeniu mechanicznym wału spowoduje to co prawda
obniżenie obrotów (zwiększy się poślizg silnika ) ale w krótkim czasie
doprowadzi do jego zniszczenia ( in silnik większej mocy tym stanie się to
szybciej).Użytkownik "Darek K." <kdsystem_at_nospam_rubikon.net.pl> napisał w wiadomości
news:9qjnta$en4$1_at_nospam_news.tpi.pl...
W artykule w EP5/98 opisującym regulator obrotów silnika 220V (Kit'u 422)
padło stwierdzenie:
" Układ nie nadaje się do regulacji silników pradu stałego, silników
bezkomutatorowych prądu zmiennego różnego typu ani do silników
trójfazowych."
moje pytanie brzmi:
Czy można regulatorem sterować jednofazowy silnik indukcyjny
(asynchroniczny) z kondensatorem pracy?
Jeżeli nie to czy itnieje do tego specjalizowany układ scalony?
Darek K.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ight=u2008
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ight=u2008
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ight=u2008