Zakupy w USA - jakie wiążą się z tym dodatkowe opłaty?

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie

Autor tematu
buczkog
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2005, 18:11
Lokalizacja: Wrocław

Zakupy w USA - jakie wiążą się z tym dodatkowe opłaty?

#1

Post napisał: buczkog » 18 cze 2008, 15:43

Proszę o pomoc ludzi którzy kupowali coś z USA.
Ponieważ ceny w stanach są kuszące i cena dolara jest niska chcę kupić parę "klamotów" a ściślej prowadnice i wózki. Teraz właściwe pytanie: Cena towaru to niespełna 850$, zamówienie nie na firmę lecz na prywatną osobę, jakich dodatkowych kosztów mogę się spodziewać w Polsce? (kraju szczęśliwości i dobrobytu, drugiej Japonii i Irlandii) Cło? Vat? czy coś jeszcze? Czy ważny jest rodzaj zadeklarowania co jest w przesyłce tzn. czy to będą np. artykuły przemysłowe czy części maszyn?

Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii ponieważ ok 1m-ca temu mój znajomy zamawiał przetworniki piezo z Chin u nas cena ok 25zł/szt on zamówił 1000szt. po 3zł/szt. a po doliczeniu cła czy czegoś tam jeszcze wyszło mu po 6zł/szt. Łatwo licząc 100% więcej lecz jemu to i tak się opłacało w stosunku do naszych cen. Ja niestety nie mam zamiaru dopłacać 100% ceny towaru bo wtedy taniej to u nas zamówię.



Tagi:


jarekk
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1701
Rejestracja: 17 mar 2006, 08:57
Lokalizacja: Gdańsk

#2

Post napisał: jarekk » 18 cze 2008, 16:29

Zasada jest generalna - płacisz przesyłkę, cło, vat plus koszta agencji celnej.
Dla towaru o którym mówisz będzie to prawdopodobnie 7% cła ( od wartosci ), 22% VAT ( wartosc plus transport), oraz 50-100zł dla agencji celnej ( za wyłożenie dla Ciebie kasy na odprawę oraz wypełnienie papierów ).

Podaję ci szacunki któe znam sprowadzając sprzęt z HongKongu ( z USA jest podobnie).

Deklaracja jest ważna - dostajesz z agencji kopię faktury którą tłumaczysz na Polski, wtedy dobierana jest taryfa celna.


Autor tematu
buczkog
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2005, 18:11
Lokalizacja: Wrocław

#3

Post napisał: buczkog » 18 cze 2008, 18:33

Wielkie dzięki jarekk. Jeszcze nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym "Deklaracja jest ważna". Oraz to że mam zanieść tę fakturę do tłumacza (przysięgłego) który mi to przepisze po Polsku, przystawi pieczątkę i jakiś dopisek: oświadczam że moje tłumaczenie jest zgodne z oryginałem i biorę odpowiedzialność prawną za ew błędy.?


jarekk
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1701
Rejestracja: 17 mar 2006, 08:57
Lokalizacja: Gdańsk

#4

Post napisał: jarekk » 18 cze 2008, 22:18

Tłumaczenie robisz sam - chodzi tu głównie o opis przedmiotu ( nie musi to być tłumacz przysięgły).

Po opisie przedmiotu dobierają do niego taryfę celną.
Upewnij się że sprzedawcy wyslą fakturę z twoimi danymi ( czyli telefon i email), wtedy dostaniesz z informację o przesyłce ( przed jej przyjsciem) aby wysłać im upoważnienie oraz w/w tłumaczenie.

Aha - mi zawsze wychodziło że jeżeli cena czego jest 100USD, to ostateczna cena ( transport, odprawa, vat cło) zazwyczaj wychodziła i tak x2.
Przy prowadniczach drogi bedzie transport - koniecznie upewnij się !!! Opakowanie musi być pancerne ( przez to cięzkie) i koszta kuriera rosną wtedy wykładniczo ( wiozę własnie koledze z USA wrzeciona pneumatyczne - koszt transportu jednego to 80 USD, natomiast przy 3 sztukach w jednej paczce , około 13kg, wychodzi 660USD !!! )


Autor tematu
buczkog
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2005, 18:11
Lokalizacja: Wrocław

#5

Post napisał: buczkog » 19 cze 2008, 15:52

Firma w której chcę kupować przysłała mi dokładną rozpiskę co i ile zamawiam oraz koszta wysyłki. Wysyłka muszę powiedzieć że nie kosztuje aż tak tragicznie, paczka ma mieć wagę wg sprzedawcy 28lbs = 12,7kg to 182$. To co piszesz że końcowa cena wychodzi 2 razy większa niż koszt towaru i jesteś drugą osobą (pierwsza to ten kolega z 1 postu) która to mówi i coraz mniej podobają mi się te "tanie" zakupy w USA i zaczyna się sprawdzać czarny scenariusz. Chyba się zdecyduję na zakupy w UK z tym że ceny o ok 50% większe jak w stanach. Przywóz tego z Anglii to dla mnie żaden problem już wcześniej zamawiałem na adres w UK przez co tania wysyłka była a następnie gościu który wozi towary (UK-POLSKA-UK) za paczkę o wadze w granicach 20kg bierze dosłownie 15£ i w Polsce nadaje już na adres odbiorcy firmą kurierską. Sam nie wiem jak mu się to opłaca.
Jeszcze raz wielkie dzięki za wyjaśnienia (oczywiście "POMÓGŁ" zostało kliknięte).

Temat można uważać za zamknięty.
P.S.
Coś mi nie pasuje w PDF z ofertą który ta firma mi wysłała, niby ilości i ceny się zgadzają ale waga coś za mała. Porównałem wagę wózków i prowadnic z katalogu HIWIN-a i mi wychodzi ok 17,29kg. Więc coś tam źle policzyli a wagę podają tylko jako sumę wag całego zamówienia a nie poszczególnych elementów.


Manyek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 25 lip 2008, 16:05
Lokalizacja: Warszwawa

Re: Zakupy w USA - jakie wiążą się z tym dodatkowe opłaty?

#6

Post napisał: Manyek » 25 lip 2008, 16:16

Ja dokonywałem zakupu na stronie http://www.cncelectronics.com/ i http://www.cnclocator.com/ korzystałem z pośrednika http://www.kupujemywusa.com, za przesyłkę wartości 850$ i wadze 12ibs zapłacisz u nich około 200$, dokonają zakupu w Twoim imieniu i prześlą ją do Ciebie. Co do ceł to lekkie paczki wysyłane na osoby prywatne unikają oclenia, można się jednak liczyć że UC naliczy opłatę 6% i do tego zapłacisz 22% vat.

Manyek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Informacji na temat...”