Dobór typu silnika do dolnowrzecionowej frezarki do drewna

Dolnowrzecionowa frezarka do drewna, dobór silnika

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
ciema7
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 12
Rejestracja: 08 gru 2014, 09:10
Lokalizacja: Jarosław

Dobór typu silnika do dolnowrzecionowej frezarki do drewna

#1

Post napisał: ciema7 » 02 kwie 2020, 11:21

Witam,
potrzebuję porady ws. doboru silnika elektrycznego do dolnowrzecionowej frezarki do drewna. Jestem kompletnie zielony w temacie, może są tu jacyś eksperci, którzy pomogą znaleźć odpowiedź na pytania:

1. Jaki typ silnika (synchroniczny, asynchroniczny, prądu stałego lub inny) pozwoli na uzyskanie stałej prędkości obrotowej wrzeciona przy obróbce drewna, dodam że chodzi o konkretnie dolnowrzecionową frezarkę do drewna,

2. Jaki silnik nadawałby się do regulacji prędkości obrotowej w zadanym zakresie (i połączenia z falownikiem)

Zakładana moc silnika 4 kW, prędkość obrotowa 1800 obr/min. Dodam, że silnik ma być zamontowany wałem do dołu (wał w kierunku pionowym), przekładnia z pasem klinowym, po drugiej stronie inny wał odbiera moc i poprzez wieloklin przekazuje na wrzeciono regulowane góra dół. Więc: silnik + przekładnia + wał nieprzesuwny + wał przesuwny z wrzecionem.

Za wszelkie sugestie z góry dzięki.


O krok bliżej .. do odejścia w niepamięć


gozdd
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 842
Rejestracja: 02 gru 2013, 19:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Dobór typu silnika do dolnowrzecionowej frezarki do drewna

#2

Post napisał: gozdd » 03 kwie 2020, 22:21

Jak bardzo "sztywne" chcesz mieć obroty? Przy obróbce drewna moim skromnym zdaniem nie ma to wielkiego znaczenia.
Jakie przełożenie masz na tych kołach pasowych? Jaki zakres obrotów Cię interesuje?