cięcie pet / folii

pomoc dla szpitali

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
obser
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 96
Rejestracja: 24 maja 2008, 22:59
Lokalizacja: zDolny Śląsk

cięcie pet / folii

#1

Post napisał: obser » 24 mar 2020, 23:54

Mam do Was pytanie. Do tej pory siedzę w akrylu i sklejce, w bardzo dużych ilościach i nie mam doświadczenia z petem.
Być może lokalnie będziemy robić maski/przyłbice dla szpitali i służb medycznych. Ktoś ma drukarki 3d, ktoś będzie robił mocowania, szył pasy.
Ja i znajomy mamy lasery. Jak z cięciem petu laserem? Próbowałem kiedyś ale kiepsko to szło i materiał się topił, robił lekko żółty i strasznie śmierdział. Da się to pociąć? Jak, żeby dobrze służyło?



Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4693
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

Re: cięcie pet / folii

#2

Post napisał: pitsa » 25 mar 2020, 09:25

Jest projekt osłony bez użycia drukarek 3D: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ko ... 43624.html
Pet ma bardzo krótki zakres od mięknięcia do destrukcji. Nie próbowałem ciąć laserem. Prośbę o umieszczenie informacji na temat cięcia laserem trzeba wysłać do nich. http://sprzetdlaszpitali.pl/chce-produkowac/

PET 0,5mm tnie się łatwo nożyczkami. Dla szybkości produkcji najlepiej byłoby zrobić wykrojnik. Cięcie dłutem na drewnianej podkładce sprawdziłem, da się ale widzę, że i jest efekt pęknięcia udarowego. Gięcie ok. Otwory łatwo zrobić ręcznie wiertłem choinkowym. Zdjęcie próbki na szybko: Obrazek
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ


dasza77
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1116
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:34
Lokalizacja: Ełk

Re: cięcie pet / folii

#3

Post napisał: dasza77 » 25 mar 2020, 09:45