Witam, posiadam komplet kół zmianowych do tsb20, ciekawi mnie że w tym zestawie mam dwa koła z ilością zębów 24, w dtr najmniejsze to z= 28, reszta wymiarów jest zgodna otwór, grubość koła. Komplet jest nowy był sklejony smarem i związany sznurkiem, przeleżał z 20 lat w magazynie. Reszta kół jest zgodna z dtr,
co Wy na to ?
I czy koła są szlifowane, ulepszane cieplnie?
Bo wyglądają że tak i jaki jest sens szlifowania ?
Pozd Grzegorz
Koła zmianowe
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 428
- Rejestracja: 20 gru 2008, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Koła zmianowe
Koła zmianowe nie przenoszą dużych sił i mogłyby być nawet z tworzywa, ale metalowe są trwalsze. Po poprawnym frezowaniu koła są wystarczająco dokładne.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Re: Koła zmianowe
Na schemacie kinematycznym są 2 koła z24 - dwójka przesuwna we wrzecionie i Norton. Może do tego jako zamienne.
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 99
- Rejestracja: 14 lis 2008, 18:14
- Lokalizacja: GDA
Re: Koła zmianowe
Dzięki koledzy, za komplet kół zębatych krzyczą po ok 800zł, jak np. można kupić gotowe z= 70 za 16 zł lub 28 zębów za 8zł wystarczy zrobić otwór na gotowo, i planowanie bo są grubsze.