Co to jest i co z tym zrobić (wrzeciono?)
malcus sweden kr 60-250
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 116
- Rejestracja: 02 gru 2014, 11:31
- Lokalizacja: Słupsk
Co to jest i co z tym zrobić (wrzeciono?)
Witajcie,
Robiąc porządki zabrałem się za odrdzewianie starocia, który leży u mnie co najmniej 30 lat, mianowicie coś co wygląda jak wrzeciono, ale nie jestem pewien i nie do końca wiem jak to rozłożyć/zregenerować.
1. Do czego są imbusy przy napisach "nachst"?
2. Jak odkręcić drugą stronę (nie mogę zdjąć tej tulei, mimo odkręcenia śruby na śrubokręt płaski) - czy tam też jest stożek?
3. Jak to rozkręcić? (od czoła są imbusy i symetrycznie rozstawione 2 otwory).
3. Do czego to wykorzystać? (jakaś szlifiereka itp - nie mam za bardzo warunków do obróbki metali, więc....)
pozdrawiam,
Robiąc porządki zabrałem się za odrdzewianie starocia, który leży u mnie co najmniej 30 lat, mianowicie coś co wygląda jak wrzeciono, ale nie jestem pewien i nie do końca wiem jak to rozłożyć/zregenerować.
1. Do czego są imbusy przy napisach "nachst"?
2. Jak odkręcić drugą stronę (nie mogę zdjąć tej tulei, mimo odkręcenia śruby na śrubokręt płaski) - czy tam też jest stożek?
3. Jak to rozkręcić? (od czoła są imbusy i symetrycznie rozstawione 2 otwory).
3. Do czego to wykorzystać? (jakaś szlifiereka itp - nie mam za bardzo warunków do obróbki metali, więc....)
pozdrawiam,
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 111
- Rejestracja: 16 paź 2017, 15:21
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co to jest i co z tym zrobić (wrzeciono?)
Wygląda jak fortunka szlifierska. Taki kartridż wrzeciona do szlifowania bez własnego napędu. Pewnie ta płyta robiła jako miejsce montażu silnika i jednocześnie montażu całości do suportu tokarki albo stołu frezarki.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 527
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:59
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co to jest i co z tym zrobić (wrzeciono?)
Jak nie ma żadnych luzów i lekko się obraca to lepiej tego nie rozkładać, jeśli to fortunka są to dość precyzyjne urządzenia i w warunkach amatorskich nie złożysz tego z fabryczną precyzją. Warto pomierzyć i przetestować zanim zaczniesz "regenerować"
Profesjonalnie zajmuję się amatorstwem...
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 116
- Rejestracja: 02 gru 2014, 11:31
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Co to jest i co z tym zrobić (wrzeciono?)
Dzięki za pomoc, w międzyczasie staram się douczać w temacie i mam kilka pytań:
Jakim pasem jest to napędzane (płaski?wielorowkowy?)?
Czy ten stożek ma jakiś standard i są przejściówki, aby zamontować kamienie o standardowych rozmiarach (jak do szlifierki)?
Czy obroty są tylko w jedną stronę, jak pokazuje strzałka?
Luzów nie ma, ale da się odczuć delikatne stuknięcia podczas obracania.
Ta nakładka na stożek jest krzywa, więc będę musiał zorganizować jakiś nowy uchwyt do kamieni.
Jakim pasem jest to napędzane (płaski?wielorowkowy?)?
Czy ten stożek ma jakiś standard i są przejściówki, aby zamontować kamienie o standardowych rozmiarach (jak do szlifierki)?
Czy obroty są tylko w jedną stronę, jak pokazuje strzałka?
Luzów nie ma, ale da się odczuć delikatne stuknięcia podczas obracania.
Ta nakładka na stożek jest krzywa, więc będę musiał zorganizować jakiś nowy uchwyt do kamieni.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 116
- Rejestracja: 02 gru 2014, 11:31
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Co to jest i co z tym zrobić (wrzeciono?)
Czy moglibyście mi pomóc w identyfikacji tego stożka?
Przeglądam specyfikacje różnych stożków (morsa, frezerskich), ale nie mogę tego nigdzie dopasować:
średnica początkowa: 18mm
średnica końcowa: 12mm
długość stożka : 36mm
gwint wewn : M6
https://www.e-darmet.pl/chwyt-iso-din2080-cid-4.html
https://artykulytechniczne.pl/blog/rodz ... okarskich/
Przeglądam specyfikacje różnych stożków (morsa, frezerskich), ale nie mogę tego nigdzie dopasować:
średnica początkowa: 18mm
średnica końcowa: 12mm
długość stożka : 36mm
gwint wewn : M6
https://www.e-darmet.pl/chwyt-iso-din2080-cid-4.html
https://artykulytechniczne.pl/blog/rodz ... okarskich/
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 979
- Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Co to jest i co z tym zrobić (wrzeciono?)
http://www.flt.krasnik.pl/images/upload ... zecion.pdf
Dodane 6 minuty 49 sekundy:
https://allegro_pl/oferta/pas-pasek-plaski-optimax-hf-t150-1600x50-optibelt-7976039434
Lub wielorowkowy odrócony o 180 °
Albo "bogaty" amator kupuje oryginalny zabierak.
Ale patrząc, jakim złomem się chcesz zająć (bez urazy - to nie jest złośliwość z mojej strony), to raczej wybierzesz pudrowanie syfa...
Dodane 6 minuty 49 sekundy:
Płaskim:
https://allegro_pl/oferta/pas-pasek-plaski-optimax-hf-t150-1600x50-optibelt-7976039434
Lub wielorowkowy odrócony o 180 °
W warunkach amatorskich, tokarz sobie sam dorabia zabierak i po problemie.Czy ten stożek ma jakiś standard i są przejściówki, aby zamontować kamienie o standardowych rozmiarach (jak do szlifierki)?
Albo "bogaty" amator kupuje oryginalny zabierak.
Ale patrząc, jakim złomem się chcesz zająć (bez urazy - to nie jest złośliwość z mojej strony), to raczej wybierzesz pudrowanie syfa...
Tak. Nakrętka "zbierająca" łożyska do kupy musi się dokręcać na obrotach podczas pracy.Czy obroty są tylko w jedną stronę, jak pokazuje strzałka?
Łożyska do wymiany.Luzów nie ma, ale da się odczuć delikatne stuknięcia podczas obracania.
Dotoczyć - tak jak pisałem wyżej.Ta nakładka na stożek jest krzywa, więc będę musiał zorganizować jakiś nowy uchwyt do kamieni.
"W życiu piękne są tylko chwile...."
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4119
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Co to jest i co z tym zrobić (wrzeciono?)
Pewnie leżało jakiś czas bez oleju.
Dodane 4 minuty 5 sekundy:
To wrzeciono szlifierskie, i na 99% końcówka jest do zdobycia. Często podobne są stosowane w otworówkach.
Dodane 4 minuty 5 sekundy:
To wrzeciono szlifierskie, i na 99% końcówka jest do zdobycia. Często podobne są stosowane w otworówkach.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 116
- Rejestracja: 02 gru 2014, 11:31
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Co to jest i co z tym zrobić (wrzeciono?)
Wielkie dzięki za pomoc,
te stuki, to raczej jest jakieś delikatne ocieranie przy samym stożku, reszta obraca się całkiem płynnie, zobaczę co się da z tego zrobić.
jaki olej tam wlać? i ważniejsze : gdzie? pod większością imbusów jest jakby zaślepka, sprawia to wrażenie jakby nic nie dało się tam wlać, chyba tylko jedna śrubka imbusowa ma otwór...
Jeszcze jedno: nie mogę zdjąć koła pasowego. Wygląda jakby było osadzone na takim samym stożku, ale za cholerę nie schodzi. Próbowałem siły, delikatnych stuknięć, WD-40 i podgrzewania koła palnikiem. Chyba nie obejdzie się bez ściągacza do kół pasowych, którego nie mam...
kolec7 pisze:to raczej wybierzesz pudrowanie syfa...
te stuki, to raczej jest jakieś delikatne ocieranie przy samym stożku, reszta obraca się całkiem płynnie, zobaczę co się da z tego zrobić.
Steryd pisze:Pewnie leżało jakiś czas bez oleju.
jaki olej tam wlać? i ważniejsze : gdzie? pod większością imbusów jest jakby zaślepka, sprawia to wrażenie jakby nic nie dało się tam wlać, chyba tylko jedna śrubka imbusowa ma otwór...
Jeszcze jedno: nie mogę zdjąć koła pasowego. Wygląda jakby było osadzone na takim samym stożku, ale za cholerę nie schodzi. Próbowałem siły, delikatnych stuknięć, WD-40 i podgrzewania koła palnikiem. Chyba nie obejdzie się bez ściągacza do kół pasowych, którego nie mam...
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 979
- Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Co to jest i co z tym zrobić (wrzeciono?)
Każde "ocieranie" będzie skutkowało pogarszaniem jakości szlifowanej powierzchni. Ale nie oszukujmy się - patrząc na stan ogólny, to i tak rewelacji nie będzie.Ganz_Conrad pisze: ↑19 mar 2020, 13:58te stuki, to raczej jest jakieś delikatne ocieranie przy samym stożku, reszta obraca się całkiem płynnie, zobaczę co się da z tego zrobić.
Nie czytasz odpowiedzi! Nie czytasz materiałów, które dostałeś w linku!jaki olej tam wlać? i ważniejsze : gdzie? pod większością imbusów jest jakby zaślepka, sprawia to wrażenie jakby nic nie dało się tam wlać, chyba tylko jedna śrubka imbusowa ma otwór...
To nie jest zalewane olejem!
Nie robi się tego ściągaczem do kół, czy do łożysk. Znów nie czytasz materiałów!Jeszcze jedno: nie mogę zdjąć koła pasowego. Wygląda jakby było osadzone na takim samym stożku, ale za cholerę nie schodzi. Próbowałem siły, delikatnych stuknięć, WD-40 i podgrzewania koła palnikiem. Chyba nie obejdzie się bez ściągacza do kół pasowych, którego nie mam...
Do tego służy ściągacz, który wkręcasz w gwintowany otwór w kole pasowym, a on "odpycha" się od wrzeciona.
"W życiu piękne są tylko chwile...."