Witam,
piszę z prośbą o pomoc w diagnostyce problemu, silniku asynchronicznym SEW przestał mi działać hamulec i muszę szybko ustalić czemu.
Schemat podłączenia:
Pierwotnie wykorzystywałem podłączenie po lewej, 230VAC na pin 2 i 3, w takiej konfiguracji hamulec działał bez zarzutu.
Niestety musiałem wprowadzić kable do szafy sterowniczej i popełniłem błąd, zarówno do pinu 2 jak i 3 podłączyłem przewód neutralny.
Po poprawieniu okablowania i podaniu 230VAC hamulec już się nie załącza.
Przed hamulcem występuje prostownik BG 1.5
Odkręciłem go i zmierzyłem oporność pomiędzy trzema przewodami od cewki hamulca, otrzymałem mniej więcej takie wartości:
780oHm
520Ohm
175Ohm
1. Czy podłączenie neutralnego do obu pionów (2 i 3) rzeczywiście mogło uszkodzić hamulec bądź układ prostujący?
2. Czy da się stwierdzić lub w prosty sposób sprawdzić czy winny jest moduł BG 1,5 czy sam hamulec?
Nie znam się na elektronice, ale wydaję mi się, że dużo bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie modułu BG 1,5
Będę bardzo wdzięczny za pomoc, muszę szybko naprawić awarię a dostęp do maszyny jest bardzo utrudniony i wolałbym wymienić tylko to co trzeba.
SEW - Problem z hamulcem lub modułem prostującym
Prośba o pomoc w diagnozie
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 659
- Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Re: SEW - Problem z hamulcem lub modułem prostującym
Znalazłem jeszcze taki schemat:
Czy po podłączeniu 230VAC do 2 i 3 nie powinien pojawić się wyprostowany prąd na którychś z zacisków? Jeśli tak to mógłbym to sprawdzić miernikiem.
Czy po podłączeniu 230VAC do 2 i 3 nie powinien pojawić się wyprostowany prąd na którychś z zacisków? Jeśli tak to mógłbym to sprawdzić miernikiem.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 162
- Rejestracja: 27 gru 2005, 13:19
- Lokalizacja: okolice Radomia
Re: SEW - Problem z hamulcem lub modułem prostującym
Witam
Jeśli rzeczywiście przewód neutralny został podłączony do zacisków 2 i 3 nic nie powinno się uszkodzić.
Najczęstszym problemem z tym modułem jest to ze ktoś pozamieniał kolejność przewodów biały, niebieski, czerwony, wtedy hamulec na silniku przestaje się otwierać.
Jeśli rzeczywiście przewód neutralny został podłączony do zacisków 2 i 3 nic nie powinno się uszkodzić.
Najczęstszym problemem z tym modułem jest to ze ktoś pozamieniał kolejność przewodów biały, niebieski, czerwony, wtedy hamulec na silniku przestaje się otwierać.
hmm
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 659
- Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Re: SEW - Problem z hamulcem lub modułem prostującym
Dziękuję za odpowiedź.
Tak, zamiast wpiąć przewód do złączki szybowej z fazą to wpiąłem do następnej gdzie był neutralny.
Przy czerwonym, białym i niebieskim nikt nie grzebał, tak jak podłączyli w fabryce tak cały czas było. Przed popełnieniem błędu w postaci podpięcia neutralnego zarówno do 2 i 3 ten układ działał.
Czy da się jakoś na sucho sprawdzić ten moduł BG? Wykręciłem go i przywiozłem do domu. Jeśli podepnę 230VAC do 2 i 3 to nie powinno być na którychś zaciskach prądu stałego?
Bardzo bym chciał wiedzieć, czy na pewno ten moduł jest sprawny bo jeśli nie, to będę musiał wymienić cały hamulec i to nie będzie taka prosta sprawa i muszę już to zaplanować.
Tak, zamiast wpiąć przewód do złączki szybowej z fazą to wpiąłem do następnej gdzie był neutralny.
Przy czerwonym, białym i niebieskim nikt nie grzebał, tak jak podłączyli w fabryce tak cały czas było. Przed popełnieniem błędu w postaci podpięcia neutralnego zarówno do 2 i 3 ten układ działał.
Czy da się jakoś na sucho sprawdzić ten moduł BG? Wykręciłem go i przywiozłem do domu. Jeśli podepnę 230VAC do 2 i 3 to nie powinno być na którychś zaciskach prądu stałego?
Bardzo bym chciał wiedzieć, czy na pewno ten moduł jest sprawny bo jeśli nie, to będę musiał wymienić cały hamulec i to nie będzie taka prosta sprawa i muszę już to zaplanować.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 lut 2021, 16:20
Re: SEW - Problem z hamulcem lub modułem prostującym
Witam
Moduł to dwie diody prostownicze i dwa warystory jak w poście #2.
Moduł można sprawdzic multimetrem .
Sprawdziłem cewkę hamulca BMG 1 omomierzem i tak :
czerwony-bialy ma ok 65 ohm
niebieski-biały ma ok 195 ohm
niebieski-czerwony to suma 260 ohm
Cewka hamulca do pomiaru nowa.
Pozdrawiam!
Moduł to dwie diody prostownicze i dwa warystory jak w poście #2.
Moduł można sprawdzic multimetrem .
Sprawdziłem cewkę hamulca BMG 1 omomierzem i tak :
czerwony-bialy ma ok 65 ohm
niebieski-biały ma ok 195 ohm
niebieski-czerwony to suma 260 ohm
Cewka hamulca do pomiaru nowa.
Pozdrawiam!