wymiana łożysk HSD ES919 iso 30
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Re: wymiana łożysk HSD ES919 iso 30
Poszukaj na YT pod hasłami hsd bearings replacement.
Jakiś czas temu oglądałem filmik i było to bardzo proste.
Tylko jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
Po demontażu trzeba pomierzyć gniazda czy jaja nie mają od przegrzania na starych łożyskach. Bo jeśli są jaja to po wymianie nowe łożyska szybko padną.
Jakiś czas temu oglądałem filmik i było to bardzo proste.
Tylko jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
Po demontażu trzeba pomierzyć gniazda czy jaja nie mają od przegrzania na starych łożyskach. Bo jeśli są jaja to po wymianie nowe łożyska szybko padną.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 paź 2019, 23:46
Re: wymiana łożysk HSD ES919 iso 30
witam
stozek jest integralna czescia walu i nie da sie do zdemontowac oddzielnie.
Aby dostać się od przednich łożysk lub je zdjąć należy : odkręcić tylną nakrętkę ( ma lewy gwint ) zdjąć łożska tylnie , zdjąć wirnik ( odkręcić dwie kontry z przodu wirnika ) UWAGA - jeżeli nie masz wyważarki radze zaznaczyć pozycje wirnika względem wału ponieważ można go zamontować w 2 pozycjach . Potem należy wycisnąc wał do przodu , opierasz na obudowie i ciśniesz wał od tyłu . jak wyjmiesz wał zostaje ci obudowa z przednimi łożyskami i nakrętką. Odkręć dwie kontru po boku obudowy które kontrują nakrętke , nakrętka ma lewy gwint z tego co pamietam i mocno trzyma . należy ją podgrzać i odkręcić . Siedziska łożysk jak pisał kolega wyżej nie moją mieć owalu ( jaja ) i nie mogą być wytrzepane ( czyli mieć za małej średnicy w stosunku do łożysk ) dobrzy gdybyś miał te siedziska przod i tył o granicach +5 max +7 u , można wtedy dać na paste ( specjalny smar stwarzający powłokę na powierzchni i zapobiegający drganiom w lużnych obudowach co za tym idzie wybijaniu ich na większy wymiar ) .
tylna nakrętka wblokuje cięgno czyli cały system zacisku , należy zdusić delikatnie cięgno by zluzować spręzynę wtedy łatwiej się odkręca. ta nakrętka jest wklejona na klej najlepiej ją podgrzać.
w razie pytań pisz
pozdrawiam
stozek jest integralna czescia walu i nie da sie do zdemontowac oddzielnie.
Aby dostać się od przednich łożysk lub je zdjąć należy : odkręcić tylną nakrętkę ( ma lewy gwint ) zdjąć łożska tylnie , zdjąć wirnik ( odkręcić dwie kontry z przodu wirnika ) UWAGA - jeżeli nie masz wyważarki radze zaznaczyć pozycje wirnika względem wału ponieważ można go zamontować w 2 pozycjach . Potem należy wycisnąc wał do przodu , opierasz na obudowie i ciśniesz wał od tyłu . jak wyjmiesz wał zostaje ci obudowa z przednimi łożyskami i nakrętką. Odkręć dwie kontru po boku obudowy które kontrują nakrętke , nakrętka ma lewy gwint z tego co pamietam i mocno trzyma . należy ją podgrzać i odkręcić . Siedziska łożysk jak pisał kolega wyżej nie moją mieć owalu ( jaja ) i nie mogą być wytrzepane ( czyli mieć za małej średnicy w stosunku do łożysk ) dobrzy gdybyś miał te siedziska przod i tył o granicach +5 max +7 u , można wtedy dać na paste ( specjalny smar stwarzający powłokę na powierzchni i zapobiegający drganiom w lużnych obudowach co za tym idzie wybijaniu ich na większy wymiar ) .
tylna nakrętka wblokuje cięgno czyli cały system zacisku , należy zdusić delikatnie cięgno by zluzować spręzynę wtedy łatwiej się odkręca. ta nakrętka jest wklejona na klej najlepiej ją podgrzać.
w razie pytań pisz
pozdrawiam