TZC32N1

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Han
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 16
Rejestracja: 03 lut 2008, 18:45
Lokalizacja: Żelechów

TZC32N1

#1

Post napisał: Han » 29 mar 2008, 17:44

"brak potwierdzenia załączenia wrzeciona M4-awaria układu smarowania wrzeciona"


Witam.Jak w temacie,te informacje wyświetla ekran w systemie Pronum 630T .Dziwne bo dzieje się to po kilku godzinach pracy,wystarczy godzina przerwy i wszystko wraca do normy. I tak w kółko. Ciśnienie oleju jest ok więc pozostaje chyba tylko usterka elektroniczna(mikrus?) Proszę o radę




Coloradox
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 02 mar 2006, 13:35
Lokalizacja: Lubań

Re: TZC32N1

#2

Post napisał: Coloradox » 07 kwie 2008, 20:42

Han pisze:"brak potwierdzenia załączenia wrzeciona M4-awaria układu smarowania wrzeciona"


Witam.Jak w temacie,te informacje wyświetla ekran w systemie Pronum 630T .Dziwne bo dzieje się to po kilku godzinach pracy,wystarczy godzina przerwy i wszystko wraca do normy. I tak w kółko. Ciśnienie oleju jest ok więc pozostaje chyba tylko usterka elektroniczna(mikrus?) Proszę o radę


Witam.
W tym przypadku...to wygląda na typowy brak smarowania(czyt.brak oleju).
Olej nie nadąża ściekać z korpusu do zbiornika. Sprawdź stan oleju po kilkugodzinnym przestoju.(wyłączona maszyna.) i uzupełnij do pełna.


bob35
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 417
Rejestracja: 05 maja 2007, 10:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#3

Post napisał: bob35 » 08 kwie 2008, 22:04

Masz kolego najprawdopodobnie jedyną taką maszyne na świecie plc jest pisane specjalnie po tą maszyne jak masz kontakt z programistą co pisał to plc to się z nim zkontaktuj a tak to ci nikt nie pomorze bo taki komunikat możesz przypisać w plc byle czemu nie koniecznie smarowaniu a plc jest specjanie pod nią pisane
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2008, 21:45 przez bob35, łącznie zmieniany 1 raz.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5775
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#4

Post napisał: jasiu... » 09 kwie 2008, 15:05

Z tyłu na maszynie jest tak fikuśny czujnik ciśnienia. Najprawdopodobniej rozgrzany olej (bo przecież na sprzęgłach choćby się grzeje) nie potrafi dać odpowiedniej siły, albo po prostu ustrojstwo się zepsuło. Przynajmniej ja z takim właśnie problemem się spotkałem. Spróbuj ten czujnik - nie pamiętam - zewrzeć, czy rozewrzeć, a pewnie błąd zniknie. Te czujniki są g. warte, a ich działanie najczęściej w PLC jest takim komunikatem opisane.

Jak wystygnie - olej zgęstnieje, to czujnik zadziała i problemu nie ma. Sprawdź.


Autor tematu
Han
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 16
Rejestracja: 03 lut 2008, 18:45
Lokalizacja: Żelechów

#5

Post napisał: Han » 27 cze 2008, 05:00

kolego "jasiu" bingo-to był czujnik

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”