emsc pisze:Jak na moją znajomość tej branży to standard.
Oczywiście,

Jeden taki durny przepis niweczy kilka lat pracy. Zaprojektowanie, zrobienie prtotypu, testy i homologacja trwa lata. Musiiałbyś wiedzieć na kilka lat do przodu (przed zaczęciem prac) aby się dostosować. Układ przeniesienia napędu to nie ploter że możesz sobie wydłuzyć dowolnie ramę włożyć cokolwiek nowego i będzie ok. To jest praktycznie zaczynanie od nowa wszystkiego.
Ale jak jest takie podejście ze lepiej psioczyć na polskie firmy a zachwycać się zagranicznymi to o czym mowa.
Dopiero co był u mnie znajomy któremu bedę dorabiał satelity do przekładni bo oryginał do Class kosztuje 2000 zł/sztuka. A potrzeba mu 6 sztuk bo na obie strony +2 półosie bo tam też są resztki zębów. Niestety ale tak wygląda dojenie głupiego narodu zapatrzonego w zachód.
Ciekawostka to to że podobne satelity do Zetora kosztują 150-200zł/sztukę i pochodzą od tego samego producenta czyli włoskiej firmy Carraro. Ale co tam, stać nas, skoro nie szanujmy swoich to mozemy płacić.