Praca przy maszynach CNC - młody pracownik

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
SzczepanG
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 2018, 14:21

Praca przy maszynach CNC - młody pracownik

#1

Post napisał: SzczepanG » 25 lip 2018, 17:16

Witam serdecznie, jestem nowy na forum. Mam 21 - lat, ukończyłem Technikum Informatyczne. Aktualnie pracuję w handlu jako sprzedawca materiałów budowlanych, jednak po roku pracy zdecydowanie stwierdzam że się do tego nie nadaje, studiuję finanse i rachunkowość dopiero pierwszy rok niestety całkowicie mnie to nie kręci. O pracy w CNC myślałem już wcześniej ale wszędzie gdzie byłem zobaczyć stanowisko pracy, praca polegała na obsłudze kilku maszyn i naciskanie "magicznego" zielonego przycisku, nie fascynowało mnie to, więc z tej możliwości nie skorzystałem. I teraz całkiem przypadkiem, 4 miesiące temu niedaleko mojego miejsca zamieszkania, znalazł się pan który od 2 lat prowadzi własną firmę, ma w swoim małym zakładzie Tokarke CNC, Frezarkę 3 - osiową, i szykuje się do zakupu 2 Tokarki CNC. Jako że już nie może więcej pracować bo jakoś 15 godzin dziennie spędza w pracy poszukiwał pomocnika, poszedłem, sprawdził mnie (zerowe doświadczenie), i zdecydował że chce zemną pracować. Wcześniej szef był 10 lat Technologiem w dużym zakładzie. Nauczył mnie korzystania z mikrometrów, średnicówki, suwmiarki i podstawy rysunku technicznego, ustawiam punkty startowe na maszynie, przezbrajam całą tokarkę, ustawiam wytaczaki uczę się ostrzenia wierteł, uczę się programowania np. g-cody, ustawiam poprawki jeśli sztuka ma złe wymiary. Więc wydaję mi się że zaplecza edukacyjnego lepszego nie mogłem dostać. Z racji że ja pracuje 8 godzin w handlu a 4 każdego dnia spędzam z nim, postanowiłem zwolnić się z pracy i zatrudnić u niego na etat. Praca mi się mega podoba. Pytanie moje brzmi czy warto dodatkowo studiować zaocznie ? Np. In