Haas ST-10Y

Najmniejsza tokarka cnc z tej marki z osią Y

Dyskusje na temat maszyn HAAS

Autor tematu
Grzegorz Łysiuk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 12 maja 2018, 15:04

Haas ST-10Y

#1

Post napisał: Grzegorz Łysiuk » 12 maja 2018, 17:53

Dzień dobry. Od roku obsługuje tokarkę wymienioną wyżej w tytule i temacie. Posiada ona również podajnik pręta. Jestem również autorem kilkudziesięciu prostych programów. W większości jestem samoukiem, korzystam z instrukcji (480 str.). Trochę mnie szkolono w zakresie podstaw programowania. Obsługiwałem kiedyś cnc lecz zupełnie starego typu. Proszę o kontakt w prywatnych lub też nie wiadomościach z ludźmi obsługującymi Haas ST-10Y i potrafią pisać programy. Proszę o podanie mi literatury, źródeł na temat programowania. Na dzień dzisiejszy nie mam problemu z produkowanymi detalami, lecz wszystko jeszcze przede mną. Jestem tokarzem i technikiem obróbki skrawaniem, lecz z programowaniem (pisaniem programów) mam do czynienia tylko rok. Jeżeli ktoś życzliwy to czyta, to dzień dobry i widziałbym tu nadzieje na ewentualne rady. Sam służę pomocą, którą mam dużą na temat obsługi tego modelu.
[/float]
Pozdrawiam administratorów i członków.




raben
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 107
Rejestracja: 05 lut 2011, 20:45
Lokalizacja: Cheltenham

Re: Haas ST-10Y

#2

Post napisał: raben » 19 cze 2018, 23:27

Na poczatek polecam program Fusion360. Darmowy dla swoich potrzeb i jak masz firme to dopiero po przekroczeniu pewnej granicy dochodu sie placi za licencje.
A tutaj swietne szkolenie. Generalnie preferuja maszyny HAAS.

http://academy.titansofcnc.com/

A osobiscie polecam zaczac od rakiety :)

Sam od jakiegos czasu pracuje na ST30Y.

Pozdrawiam.


MarioMAX
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 181
Rejestracja: 17 sty 2013, 12:02
Lokalizacja: Oświęcim