Jeżeli chodzi o OpenGL to też da się wstawić. Ale nie zapędzajmy się tak daleko. Na początek musi wystarczyć zwykły podgląd graficzny ruchu narzędzia. Chyba że ktoś z nas jest geniuszem programowania i ma na tyle dużo czasu żeby to zrobić

Programowanie obiektowe w bibliotece fltk nie spowolni systemu. Kod wynikowy wykonuje się bardzo szybko.
markcomp77 popieram utworzenie wersji sprzętowej do kontroli sterowania maszyną.
Ja widzę to tak: Program (win) wczytuje kod, interpretuje polecenia i wysyła trajektorię ruchu do kontrolera nadrzędnego i niech tamten się martwi żeby wszystko chodziło jak należy.
Dodatkowo program (win) będzie zajmował się wizualizacją na ekranie.
Jeżeli chodzi o kontroler sprzętowy to proponuję użyć uC Atmega128, dużo kodu i składnia programowania taka sama. Co do wymiany danych między programem i kontrolerem nadrzędnym to należałoby użyć szybkiego RS422, lub USB. Ja popieram użycie USB. Scalak do USB kosztuje ok 25zł, więc nie jest to dużo.
Sprzętowo można to zrobić na dwa sposoby:
1) traktujemy USB jako zwykły RS232 i tak też go obsługujemy.
2) obsługujemy USB programowo (bezpośrednio)
Ponieważ zawodowo zajmuję się projektowaniem urządzeń elektronicznych, więc mogę wziąć na siebie zaprojektowanie odpowiedniego kontrolera sprzętowego.
Komunikację zrobimy na porcie USB, który obsłużymy jako port RS232, lub USB.
Interfejs USB będzie wyglądał następująco:
- z komputera kabel USB do konwertera USB-RS232, albo USB-port równoległy 8 bit.
Ponieważ komputer znajduje się blisko maszyny, to scalak zamieniający informację z portu USB na sygnały logiczne, to całość umieścimy w kontrolerze sprzętowym.
Do przemyślenia.
1) protokół komunikacji między programem komputerowym i sterownikiem sprzętowym
Komunikacja musi być zabezpieczona, tzn. należy wprowadzić żądanie potwierdzenia odebrania rozkazu.
2) podział zadań między programem (win) i programem (procesor)