CNC 3D minimum

Proste programy do obsługi maszyn CNC, vivery, itp. Programy darmowe, napisane przez użytkowników forum
Awatar użytkownika

markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3975
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#11

Post napisał: markcomp77 » 27 mar 2007, 12:20

próbowałem działania cnc3d pod wine pod linuksem... bez opengla :(

Kod: Zaznacz cały

mark@markcomp:~/C/cnc3d$ wine 
cnc3d.exe     OPENGL32.DLL  
mark@markcomp:~/C/cnc3d$ wine cnc3d.exe 
Line 127: Unrecognized input 'Default" = "-cronyx-helvetica-"'
err:font:ReadFontDir Can't open directory "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/TT" 
err:font:ReadFontDir Can't open directory "/usr/share/fonts/TT" 
err:module:import_dll No implementation for GDI32.dll.GdiSwapBuffers imported from L"C:\\cnc3d\\OpenGL32.DLL", setting to 0xdeadbeef
err:module:import_dll No implementation for GDI32.dll.GdiSetPixelFormat imported from L"C:\\cnc3d\\OpenGL32.DLL", setting to 0xdeadbeef
err:module:import_dll No implementation for GDI32.dll.GdiDescribePixelFormat imported from L"C:\\cnc3d\\OpenGL32.DLL", setting to 0xdeadbeef
fixme:ddraw:Main_DirectDraw_SetCooperativeLevel (0x77c3a420)->(00000000,00000008) 
err:opengl:X11DRV_GetPixelFormat No OpenGL support compiled in.
aplikacja prawie działa - jedynie brakuje jej do szczęścia OpenGL
może ktoś ma zainstaloane sterowniki (server) ze wsparciem dla OpenGL?
bo wygląda na to, że program ma szansę chodzić pod Linuksem...


SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm

Tagi:

Awatar użytkownika

x
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 243
Rejestracja: 29 mar 2006, 23:24
Lokalizacja: Laski, gm. Izabelin

#12

Post napisał: x » 27 mar 2007, 20:53

Inf-el pisze:A inne programy wykorzystujące opengl pod ME ci działają ?
np vega http://www.vegacnc.com/html/dataview.htm
używa opengl32.dll, glu32.dll, glut32.dll

Czy karta graficzna obsługuje opengl ?
Vega działa bardzo sprawnie. Co do karty to nie wiem. To jest jakieś coś na bazie chipa od nvidii, chyba GeForce 2 (więc pewnie obsługuje OpenGL). Sterownik jest od producenta - tyle pamiętam.

Kurczę, myślałem że wine obsługuje bez problemu OpenGL, w końcu ma odpowiednie "dll-e" w standardzie. Na winehq.org nie ma nic konkretnego na ten temat. Napisali tylko, że obsługuje.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Inf-el
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 573
Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Nowy cnc-minimum - test

#13

Post napisał: Inf-el » 08 sty 2008, 10:28

Powróciłem do moich prób napisania prostego programu do modelowania 3D do CNC.
Poszedłem w trochę innym kierunku - DirectX.
Jeśli ktoś ma mocny komputer (dużo MHz + dużo RAM) a przede wszystkim chyba szybka karta graficzna ze wsparciem dla DirectX to proszę o przetestowanie wstępnej wersji programu.
Chodzi mi głównie o to czy kursor myszki (krzyż) przesuwa się w miarę płynnie, czy nie da się pracować.
Idea nowego programu jest taka:
- przeznaczenie = płaskorzeźby
- kilka paneli: główny(rzut z góry) + 2 z prawej + 2 z przodu.
- plansza na razie zawiera na stałe 600x400 punktów (pikseli) z przyszłą możliwością exportu do g-code np. 600*400 mm.
- punkty te można podnosić i opuszczać = zagłębienie Z
- będzie można wczytać bitmapę i ją powyciągać automatycznie, półautomatycznie i ręcznie

Teraz można się pobawić tak:
1. podnieść wszystkie punkty o 1 w górę (menu/edycja/podnieś wszystko o 1)
2. zaznaczyć punkt (kliknąć na środku głównego panelu (największego))
3. wstawić piramidkę (menu/wstaw/piramidki) lub stożek (menu/wstaw/stożek)

I pytanie : jak płynnie to działa na szybkim sprzęcie ?
Jeśli słabo to spróbuję coś zoptymalizować. Jeśli nic to nie da, to zarzucę projekt.

Aby taka formuła programu miała praktyczne zastosowanie powinna (według mnie) obsługiwać minimum jakieś 200 x 200 mm z dokładnością do 0.1 czyli 2000x2000 = 4 mln punktów.

Mam w domu AMD64 2.5GHz 1GBRAM, GeForce 6100 = przy 600x400 działa niezadowalająco.
Powodem tak wolnej pracy jest generowanie przez program całego obrazu do wyświetlenia (panele + wszystkie punkty + kursor + opisy txt) przy każdym ruchu myszki.
Załączniki
rzezba.zip
Najnowsza wersja programu do testowania z DirectX.
- Importuje bmp
- Eksportuje cnc
(510.44 KiB) Pobrany 541 razy
ekran.jpg
Ekran programu
ekran.jpg (54.54 KiB) Przejrzano 676 razy
Ostatnio zmieniony 18 sty 2008, 12:53 przez Inf-el, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#14

Post napisał: skoti » 09 sty 2008, 22:55

Pewnie to nie nie jest komputer ktory mozna nazwac szybkim ale pograc juz mozna :) AMD64 3.5GHz 1GB RAM ATI RADEON X1950
Kursor lekko sie gubi . A po podniesieniu wszystkie punkty o 1 w górę muli juz mocno .

Awatar użytkownika

Autor tematu
Inf-el
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 573
Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#15

Post napisał: Inf-el » 10 sty 2008, 15:05

Dzięki za testy.
To znaczy, że muszę pogrzebać w kodzie i go zoptymalizować.
Mam nadzieje , że powstanie mały, prosty ale przydatny programik do płaskorzeźb działający na zasadzie wgniatania i wyciągania punktów.

Awatar użytkownika

x
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 243
Rejestracja: 29 mar 2006, 23:24
Lokalizacja: Laski, gm. Izabelin

#16

Post napisał: x » 10 sty 2008, 22:25

Ha! Mniej więcej coś takiego chciałem robić, ale na zwykłym widgetcie do bitmap, z 16-bitową "głębią". I co najwyżej z uproszczonym podglądem 3D.

Zainteresuj się - o ile jeszcze nie znasz - algorytmem "skeleton". Można go wykorzystać do kształtowania krawędzi i powierzchni wielokątów/liter. Jest wykorzystywany również w OCR. Tutaj ciekawa strona (długo się ściąga).

Awatar użytkownika

Autor tematu
Inf-el
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 573
Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#17

Post napisał: Inf-el » 11 sty 2008, 09:36

Na bitmapach na pewno będzie działało szybciej niż na programowej obsłudze 4 milionów punktów.
Ale idea wydaje mi się prosta i dająca duże możliwości.

Niestety algorytm i zasada wyświetlania w tym DirectX'ie jest do bani.
Sprawdziłem to na moim nowym Core 2 Quad 2.4 GHz, 4GB RAM, GeForce 9600GT 512MB
i też się przycina.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Software”