Siłownik pneumatyczny

Obliczenia prędkości wysuwu tłoczyska

Dyskusje o układach pneumatycznych, podciśnieniowych i hydraulicznych wykorzystywanych w maszynach

Autor tematu
wilczek67
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 13
Rejestracja: 10 sty 2017, 22:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Siłownik pneumatyczny

#1

Post napisał: wilczek67 » 25 lis 2017, 00:12

Cześć. Mam pytania. Chciałbym stworzyć następujący model układu siłownik-wał korbowy i sprawdzić go od strony teoretycznej.
Siłownik fi 80mm, dwustronnego działa z jednostronnym tłoczyskiem (tłoczysko fi 25mm). W jaki sposób mogę obliczyć prędkość wysuwu/powrotu tłoczyska przy pojedynczym (trawjącym np. 1 sek) impulsie sprężonego powietrza rzędu 4bar. Jaki byłby czas osiągnięcia pełnego skoku 80 mm ?
Mam wyliczone straty ciśnienia (przy założeniu procesu dążącego do izotermicznego), siły użyteczne i teoretyczne dla poszczególnych przesunięć tłoka dla wysuwu i powrotu. Ale co dalej ?
Czy znalazłby się ekspert z pneumatyki, który mógłby mi coś poradzić ?




Autor tematu
wilczek67
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 13
Rejestracja: 10 sty 2017, 22:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Siłownik pneumatyczny

#2

Post napisał: wilczek67 » 02 gru 2017, 19:10

Dla zainteresowanych, na przyszłość, udało mi się to obliczyć następująco:
- początkowo należy założyć prędkość obrotową wału korbowego oraz promień wykorbienia;
- następnie z zależności prędkości liniowej oraz kątowej obliczyć średnią prędkość liniową siłownika bo jak wiadomo stałej prędkości tam nie będzie. Prezentowałoby się to w następujący sposób V=(2pi*n)/60 * R. Gdzie n-prędkość-obrotowa, R- promień wykorbienia. Otrzymujemy wartość w [mm/s].
- następnie można w łatwy sposób obliczyć pozostałe teoretyczne wartości tj. czas wysuwu tłoczyska.

Oczywiście uzyskujemy wartości teoretyczne, ale właśnie o to mi chodziło w tym zadaniu. Można sprawdzić w praktyce, budując model ;)
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Pneumatyka, Podciśnienie, Hydraulika Siłowa”