maszyna do frezowania form aluminiowych

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
PETERSON22J2EUW
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 13 wrz 2017, 13:16
Lokalizacja: Gdansk

maszyna do frezowania form aluminiowych

#1

Post napisał: PETERSON22J2EUW » 13 wrz 2017, 17:15

Wybaczcie brak Polskich nosowek.

W temacie cnc jestem zielony.
Nie wdajac sie w detale: Chcial bym produkowac plastikowe elementy do urzadzenia wlasnego pomyslu. Drukarka 3d odpada. Potrzebuje aluminowych form. Cena zamowienia form przewyzsza moje mozliwiosci i oplacalnosc przedsiewziecia.

Chcial bym oszacowac czy jestem w stanie sobie z tym poradzic.
Kwota jaka dysponuje na frezarke jest nie wielka(do 12/14tys. zl.), podejzewam ze wiekszosc z was pracuje na solidnym sprzecie ale
interesuje mnie wykonanie takiej formy samemu, moze byc podrecznikowo, quick&dirty lub kazdym innym sposobem.
Dodam ze frezarka ma jedynie posluzyc mi do nauki i wykonania forem i to wszystko, moze to zrobic wolno.

Formy powinny byc wielkosci 20x20x8 - do jednej formy wchodzi jeden element(dwie polowki formy),
elementy odlane z formy musza pasowac do innych z duza dokladnoscia do setnych milimetra- powedzmy jak klocki lego,
wewnetrzne ostre krawedzie.

przykladowy poziom skaplikowania:
https://ibb.co/mea4jF

Pytanie nr 1:
Czy osoba ktora ogarnia 3d i programowanie (nie Gcode), zupelnie zeilona w temacie frezowania jest w stanie ogarnac temat aby w ciagu 2-3 miesiecy wytworzyc taka forme na frezarce CNC/ploterzecnc chocby idac maksymalnie na skroty?
Jesli nie, to ile potrzeba na to czasu, wiem ze wszystko jest pojeciem wzglednym.


Pytanie 2:
Czy realne jest wykonanie takich form frezarka/ploterem do kwoty 12tys zl nowa lub uzywana?
Odrazu powiem ze nie mam zamiaru zostac frezerem, jedynie ogarnac temat aby wykonac kilkanascie form ktore sa nam potrzebne i moc wykonac