zbyt mała prędkość silnika krokowego
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 cze 2017, 16:52
- Lokalizacja: Polska
zbyt mała prędkość silnika krokowego
Dzień dobry wszystkim użytkownikom. Mam problem z silnikiem krokowym z którym nie potrafię sobie poradzić.
Otóż silnik bipolarny 0,5A, 12A jest podłączony do sterownika M5256. Zasilanie tego sterownika jest od 9-40V. Ja go zasilam z zasilacza stabilizowanego 0-31V.
Impulsy są podawane z PLC. Sterownik pracuje przy 1600 imp/obrót. Jak podam tak impulsy że jest jeden obrót na sekundę czyli 60 obr/min to jest ok. Gdy zwiększam ilość impulsów słychać ze silnik chce jechać szybciej ale stoi. Gdy ustawiam ok 120 obr/min to jest jeszcze w miarę. Z zasilacza jest podawane 24V. Myślałem, że jak podam 30V to będzie lepiej ale po podaniu 30V nawet przy 120obr/min jest źle, silnik stoi, a jak podam 17V to silnik się jako tako obraca. Gdzie tkwi błąd? Proszę o pomoc:( Na zasilaczu jak silnik pracuje to pokazuje ok 0,07A wydaje mi się, że jest to za mało.
Otóż silnik bipolarny 0,5A, 12A jest podłączony do sterownika M5256. Zasilanie tego sterownika jest od 9-40V. Ja go zasilam z zasilacza stabilizowanego 0-31V.
Impulsy są podawane z PLC. Sterownik pracuje przy 1600 imp/obrót. Jak podam tak impulsy że jest jeden obrót na sekundę czyli 60 obr/min to jest ok. Gdy zwiększam ilość impulsów słychać ze silnik chce jechać szybciej ale stoi. Gdy ustawiam ok 120 obr/min to jest jeszcze w miarę. Z zasilacza jest podawane 24V. Myślałem, że jak podam 30V to będzie lepiej ale po podaniu 30V nawet przy 120obr/min jest źle, silnik stoi, a jak podam 17V to silnik się jako tako obraca. Gdzie tkwi błąd? Proszę o pomoc:( Na zasilaczu jak silnik pracuje to pokazuje ok 0,07A wydaje mi się, że jest to za mało.
Tagi:
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 cze 2017, 16:52
- Lokalizacja: Polska
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2560
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
imho, ten silnik jest do czego innego, za duże napięcie za mały prąd.
do dynamicznych obracań dobiera się silniki o niskich napięciach nominalnych i wysokich prądach. np 2V 4A na silniku i zasila się sterownik 24-36v albo i więcej.
po prostu chopper w sterowniku nie jest w stanie napompować uzwojenia silnika o stosunkowo wysokiej oporności przez co prąd nie nadąża narastać zgodnie z oczekiwaniami i silnik się rozsynchronizowywuje.
to tak mówiąc prostym językiem
do dynamicznych obracań dobiera się silniki o niskich napięciach nominalnych i wysokich prądach. np 2V 4A na silniku i zasila się sterownik 24-36v albo i więcej.
po prostu chopper w sterowniku nie jest w stanie napompować uzwojenia silnika o stosunkowo wysokiej oporności przez co prąd nie nadąża narastać zgodnie z oczekiwaniami i silnik się rozsynchronizowywuje.
to tak mówiąc prostym językiem
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 cze 2017, 16:52
- Lokalizacja: Polska
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 cze 2017, 16:52
- Lokalizacja: Polska
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2560
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie mam doktoratu z fizyki i nie chce go robić.
natomiast jakieś lektury o prawie Ohma, polu magnetycznym i reaktancji cewki polecam
daleko nie trza chodzić choćby na stronę wiki o cewkach:
"Dla prądu o pulsacji różnej od zera wykazuje inną wartość oporu nazywaną reaktancją. Reaktancja jest tym większa, im większa jest indukcyjność i pulsacja prądu."
można zrobić prosty test który nie do końca jest prawidłowy ale za to dość poglądowy.
wpinamy amperomierz przed sterownikiem i mierzymy trzy wartości prądu
1. w postoju kiedy silnik stoi i trzyma
2. prąd przy obrotach kiedy się obraca
3. prąd przy obrotach kiedy już się nie chce obracać
porównujemy i robimy konkluzje z tego
natomiast jakieś lektury o prawie Ohma, polu magnetycznym i reaktancji cewki polecam
daleko nie trza chodzić choćby na stronę wiki o cewkach:
"Dla prądu o pulsacji różnej od zera wykazuje inną wartość oporu nazywaną reaktancją. Reaktancja jest tym większa, im większa jest indukcyjność i pulsacja prądu."
można zrobić prosty test który nie do końca jest prawidłowy ale za to dość poglądowy.
wpinamy amperomierz przed sterownikiem i mierzymy trzy wartości prądu
1. w postoju kiedy silnik stoi i trzyma
2. prąd przy obrotach kiedy się obraca
3. prąd przy obrotach kiedy już się nie chce obracać
porównujemy i robimy konkluzje z tego
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły