Wektoryzacja bitmap w Inkscape


logopeda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 453
Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
Lokalizacja: Ostrzeszów

#11

Post napisał: logopeda » 12 maja 2017, 21:39

"Przy okazji zapytam, jeśli ręcznie trzeba wektoryzować, to najlepiej w jakich odstępach robić wektory np. na owalach?"
odpowiedź jest prosta w jak największych :) krzywe beziera są naprawdę "wdzięczne" pod tym względem i większość krzywych takich jak pokazałeś zrobisz trzema - czterema węzłami. Musisz sobie po prostu poćwiczyć i zobaczysz że to nie takie straszne i tak jak napisał Kol.triera bardzo szybkie..



Tagi:


Autor tematu
romek-rutkowski
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 53
Rejestracja: 14 sie 2013, 15:30
Lokalizacja: Lublin

#12

Post napisał: romek-rutkowski » 12 maja 2017, 23:18

Co dzieję się dalej z krzywymi beziera, czy ploter przyjmie takie wektory?
(myślałem, że ploter zna tylko linie i łuki, w gcode)

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#13

Post napisał: triera » 13 maja 2017, 00:27

Robisz rysunek w bezierach, prostych, łukach czy co tam Tobie pasuje.

Przy eksporcie do np. formatu HPGL (pliki .plt),
jest to zapisywane w formie odcinków aproksymujących krzywą,
z dokładnością ustaloną w programie - tutaj CorelDraw.

Trzeba pamiętać, że jednostką miary w formacie HPGL
jest 0,025mm (~1/1000 cala)
czyli maksymalna dokładność odwzorowania krzywej,
to +/-0,025mm.

np. kwadrat 100x100mm po eksporcie do HPGL (plt)
może mieć współrzędne narożników
(w jednostkach 0,025mm):
x-1 y0
x3999 y0
x3999 y4000
x-1 y4000

(takie wyniki uzyskałem przed chwilą z Corela)


logopeda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 453
Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
Lokalizacja: Ostrzeszów

#14

Post napisał: logopeda » 13 maja 2017, 18:31

"Co dzieję się dalej z krzywymi beziera, czy ploter przyjmie takie wektory?
(myślałem, że ploter zna tylko linie i łuki, w gcode)"

bo tak jest,
dodam tylko do tego co napisał Kol.triera że samo ręczne obrysowanie krzywych bezierem jest znacznie szybsze a później niejako z automatu zamieniane jest to na odcinki ale tego już z "łapy" nie robisz..


lukasz89
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 242
Rejestracja: 20 lis 2015, 18:40
Lokalizacja: Tajpej

Re: Wektoryzacja bitmap w Inkscape

#15

Post napisał: lukasz89 » 08 gru 2017, 16:16

Bawię się trochę w wektoryzację w Inkscape i zastanawiam się czy nie pobrać sobie triala Corela czy Photoshopa albo jakiegoś innego kombajnu z wyższej półki dla lepszych rezultatów.


krzysztofel
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 58
Rejestracja: 13 cze 2014, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Wektoryzacja bitmap w Inkscape

#16

Post napisał: krzysztofel » 08 sty 2018, 23:56

Inkscape bardzo dobrze zgrywa się z IRONCAD. Polecam.


ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Ogólne dyskusje na temat oprogramowania CAD/CAM”