"Przy okazji zapytam, jeśli ręcznie trzeba wektoryzować, to najlepiej w jakich odstępach robić wektory np. na owalach?"
odpowiedź jest prosta w jak największych krzywe beziera są naprawdę "wdzięczne" pod tym względem i większość krzywych takich jak pokazałeś zrobisz trzema - czterema węzłami. Musisz sobie po prostu poćwiczyć i zobaczysz że to nie takie straszne i tak jak napisał Kol.triera bardzo szybkie..
Wektoryzacja bitmap w Inkscape
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 sie 2013, 15:30
- Lokalizacja: Lublin
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1454
- Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
- Lokalizacja: Świecie
Robisz rysunek w bezierach, prostych, łukach czy co tam Tobie pasuje.
Przy eksporcie do np. formatu HPGL (pliki .plt),
jest to zapisywane w formie odcinków aproksymujących krzywą,
z dokładnością ustaloną w programie - tutaj CorelDraw.
Trzeba pamiętać, że jednostką miary w formacie HPGL
jest 0,025mm (~1/1000 cala)
czyli maksymalna dokładność odwzorowania krzywej,
to +/-0,025mm.
np. kwadrat 100x100mm po eksporcie do HPGL (plt)
może mieć współrzędne narożników
(w jednostkach 0,025mm):
x-1 y0
x3999 y0
x3999 y4000
x-1 y4000
(takie wyniki uzyskałem przed chwilą z Corela)
Przy eksporcie do np. formatu HPGL (pliki .plt),
jest to zapisywane w formie odcinków aproksymujących krzywą,
z dokładnością ustaloną w programie - tutaj CorelDraw.
Trzeba pamiętać, że jednostką miary w formacie HPGL
jest 0,025mm (~1/1000 cala)
czyli maksymalna dokładność odwzorowania krzywej,
to +/-0,025mm.
np. kwadrat 100x100mm po eksporcie do HPGL (plt)
może mieć współrzędne narożników
(w jednostkach 0,025mm):
x-1 y0
x3999 y0
x3999 y4000
x-1 y4000
(takie wyniki uzyskałem przed chwilą z Corela)
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 453
- Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
- Lokalizacja: Ostrzeszów
"Co dzieję się dalej z krzywymi beziera, czy ploter przyjmie takie wektory?
(myślałem, że ploter zna tylko linie i łuki, w gcode)"
bo tak jest,
dodam tylko do tego co napisał Kol.triera że samo ręczne obrysowanie krzywych bezierem jest znacznie szybsze a później niejako z automatu zamieniane jest to na odcinki ale tego już z "łapy" nie robisz..
(myślałem, że ploter zna tylko linie i łuki, w gcode)"
bo tak jest,
dodam tylko do tego co napisał Kol.triera że samo ręczne obrysowanie krzywych bezierem jest znacznie szybsze a później niejako z automatu zamieniane jest to na odcinki ale tego już z "łapy" nie robisz..
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 242
- Rejestracja: 20 lis 2015, 18:40
- Lokalizacja: Tajpej
Re: Wektoryzacja bitmap w Inkscape
Bawię się trochę w wektoryzację w Inkscape i zastanawiam się czy nie pobrać sobie triala Corela czy Photoshopa albo jakiegoś innego kombajnu z wyższej półki dla lepszych rezultatów.
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 58
- Rejestracja: 13 cze 2014, 13:46
- Lokalizacja: Kraków