Jaki tester do przeprowadzania diagnostyki samochodów?

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC
Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#11

Post napisał: Petroholic » 18 lut 2017, 21:30

Nie na wszystkich markach się znam ale o Oplu mogę sporo powiedzieć...

Podstawowy interface diagnostyczny (chiński klon) to koszt rzędu 150pln ale jego możliwości są mocno ograniczone. Potrafi odczytać błędy ze wszystkich modułów auta i je kasować. Potrafi edytować NIEKTÓRE wartości bazowe sterowników auta. Czasami miewa problemy z połączeniem bez konkretnej przyczyny. Dobry dla fana marki co sobie cośtam dłubie przy swoim aucie.

Rozbudowany interface diagnostyczny (chiński klon interface'u fabrycznego) to koszt rzędu 2-2,5k pln ale tym możemy już zrobić wszystko to co autoryzowany serwis, a czasem nawet więcej bo serwisy mają odblokowane poziomy dostępu do modyfikacji na podstawie szkoleń pracowników, a chiński klon ma od razu wszystko. Ale uwaga - grzebanie w danych sterowników i ich modyfikacja mogą się bardzo źle skończyć jak się to robi bez pojęcia...



Tagi:


diodaelektroda
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 24
Rejestracja: 12 paź 2011, 00:59
Lokalizacja: Kraków

#12

Post napisał: diodaelektroda » 19 lut 2017, 18:08

quick pisze:
diodaelektroda pisze:Nie wydaje mi sie zeby klony interfejsow serwisowych mogly byc robione w Polsce czy w Europie ze wzgledu na prawa autorskie, pomijam tu fejsiki oparte na max232 i jedynie konwersji napiec z rs232 na linie k obd bo tu nie potrzeba programu/ wsadu chronionego prawami autorskimi ( naleza tu wszystkie vag kkl). Patrzac na to co jest na allegro to widac ze to samo jest oferowane na chinskim alliexpress.
A np taki jak ten tutaj http://techsul.pl/index.php?cPath=63

To jaka to jest produkcja?
Myslisz ze polska? Na stronie pisze ze program jest po polsku, a nie produkt polski. Prawdopdobnie producentem jest Shenzhen Zeus Technology Co., Ltd czyli chinska firma, po dobnie Launch x431. Z tego co wiem to polska produkcja jest Cdif. Legalnie klonowac to sobie mozna vaga kkl, ktory nie ma w sobie ukladow programowalnych, a zbudowac go mozna sobie na pajaku i obsluzy nie tylko grupe vag.


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#13

Post napisał: mc2kwacz » 19 lut 2017, 21:57

Każdy elektronik zmajstruje interfejs. Do gniazdka też się podepnie, choćby po partyzancku, jeśli nie będzie miał pasującej (oryginalnej) wtyczki. W miarę sprawny programista napisze też program diagnostyczny do analizy DOWOLNYCH danych biegających po magistrali samochodu.
Ale żeby zrobić funkcjonalny interfejs TRZEBA ZNAĆ KODY I PROTOKOŁY PRODUCENTA POJAZDU. Bez tego żaden geniusz nic nie poradzi. Bo po prostu nie będzie rozumiał danych które odczytuje. Nie mówiąc już o wysyłaniu danych, które jakiś moduł samochodu odczyta i zastosuje.
To jak czytać książkę w języku koreańskim. Otworzyć można, przerzucać kartki można, oglądać obrazki można, litery widać. Tyle że te litery nic a nic nie mówią.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”