Cóż, pozwolę sobie skorzystać z tego tematu, skoro i tak już jest
Na początek witam Wszystkich jest to mój pierwszy post na tym forum.
Jak się zapewne domyślacie... szukam tokarki. Konkretniej małej tokarki precyzyjnej.
Jestem zupełnym nowicjuszem w tym temacie, pomijając ogólną wiedzę na temat obróbki skrawaniem, stąd mam do Was kilka pytań. Proszę się nie śmiać za bardzo
1. Co chciałbym zrobić?
Moim głównym celem jest praca z aluminium (stop PA9, jeśli się uda, lub PA6, podobno dobrze skrawalne) oraz uzyskanie efektu estetycznego, tzn. nie są dla mnie problemem drobne odchyłki wymiarowe, które nie będą widoczne dla ludzkiego oka. Powierzchnie po obróbce będą anodowane. Nie będę wytwarzał raczej masowych ilości tego typu elementów, ale nie chcę wykluczać kilkudziesięciu, może nawet kilkuset (100-300) rocznie, chociaż kilkadziesiąt jest znacznie bardziej realistyczne. Jakby miało być kilkaset, to zapewne zwiększy się wtedy budżet i będę rozmyślał nad ponownym zakupem.
Dysponuję budżetem około 4.5-6 tysięcy złotych (całość, nie tylko tokarka), jednak jeżeli dodatkowe go zwiększenie o kilkaset lub nawet tysiąc złotych pozwoli na zakup zdecydowanie bardziej uniwersalnych narzędzi (z możliwością komfortowej obróbki stali, większych elementów itd.), to jestem w stanie tyle dołożyć. Chodzi mi też o sprzęt o kompaktowych rozmiarach, który będzie można w miarę swobodnie przenosić w miarę potrzeby. Wolałbym uniknąć wagi powyżej 50kg.
Poniżej zamieszczam rysunek elementu, który chciałbym obrobić, oraz efekt końcowy. Prefabrykatem jest rura aluminiowa 40x5mm o długości 220mm. Nie są to jeszcze wymiary końcowe, chodzi mi o pokazanie ogólnego założenia. Po obróbce grubość ścianki w najcieńszym punkcie wynosi 1.5-2mm (część centralna).
Będę potrzebował tokarki i frezarki, więc