#4
Post
napisał: lajosz » 20 cze 2016, 18:48
@qzyn
Pojęcia nie mam, co Ty tam źle ustawiasz, ale:
Spróbowałem ponownie na swoim starym Aspire (jeszcze 3.0) i na nowym Aspire 8.5 (demo) , w którym jak widzę, są dodatkowe opcje, czyli w najnowszej wersji (i tej Twojej również) w ogóle nie musisz się męczyć z tworzeniem wektora wokół modelu, bo doszły opcje:
-- Model Boundary (granica modelu)
-- Materiał Boundary (granica materiału)
i została ta która już była we wcześniejszych wersjach, czyli Seletced Vector (zaznaczony wektor)
Wystarczy, że skorzystasz z pierwszej z nich + wpiszesz w pole "Boundary Offset" właściwą wartość, czyli zawsze większą niż średnica narzędzia i ... po wszystkim, czyli MUSI BYĆ DOBRZE.
Jak pisałem, spróbowałem na obu w/w wersjach i za każdym razem wychodzi bez problemów, dokładnie tak jak widzisz to na moich screenach.
Być może Ci nie wychodzi dlatego, że coś nie tak jest z ustawieniami narzędzi, czyli wybierasz narzędzie o nazwie ball nose 3mm, a w rzeczywistości narzędzie ma przypisaną inną (większą) średnicę, a tylko nazwa narzędzia została i wprowadza w błąd.
Sprawdź to.
Możesz również, zamiast wpisywać w polu "Boundary Offset" wartość odsunięcia narzędzia, po prostu narysować sobie taki wektor jaki Ci odpowiada, czyli np. większy niż model/bryła, ale zawsze większy niż średnica narzędzia i w polu "Boundary Offset" zostawić wartość zerową.
Tak czy siak, jeśli wybierzesz opcję "Seletced Vector" , czyli zaznaczony wektor, to wyfrezowany zostanie tylko ten obszar modelu/bryły/reliefu, który leży pod tym wektorem, a pole "Boundary Offset" służy do tego, żeby dodatkowo powiększyć obszar obróbki o żądaną wartość wokół tego wektora.
Poza tym widzę, że importujesz bryłę i wklejasz w obszar modelu.
Oczywiście można tak robić, ale w tym przypadku nie widzę sensu, bo bryła jest tak prosta, że raz-dwa wymodelujesz ją bezpośrednio w Apsire, ale najważniejsze jest to, że modelując w Aspire bezpośrednio, masz o wiele dokładniejszy model, czyli brak konwersji, czyli nie zaniża rozdzielczości modelu i nie upraszcza go, czyli inaczej pisząc, ma piękną geometrię i jest gładziutki.
Tak czy siak, sprawdź ustawienia wartości narzędzi (średnice itd.) i dopiero jak będziesz pewny, że wszystko OK, to generuj ścieżki i .... MUSI WYJŚĆ.