Tyrystorowy układ napędowy JPIndustria TR12
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 169
- Rejestracja: 07 maja 2012, 10:23
- Lokalizacja: łódź
Tyrystorowy układ napędowy JPIndustria TR12
Witam,
Poszukuje schematu, ewentualnie pomocy w podłączeniu napędu tyrystorowego prawdopodobnie z frezarki AVIA FNF (mile widziana DTR).
Napęd to JPIndustria TR12, niestety w internecie nie doszukałem się jakiś informacji...
Zasilanie podłączałem pod U i V
Silnik (220VDC/120W) pod A-B (B jest zmostkowane z 0)
Po podłączeniu silnika świeci się dioda: zasilanie oraz przeciążenie//blokada, bez silnika diody się nie świecą. Podłączane bez tacho. Po włączeniu silnik stoi, ledwo wyczuwalny opór na wałku...
Poszukuje schematu, ewentualnie pomocy w podłączeniu napędu tyrystorowego prawdopodobnie z frezarki AVIA FNF (mile widziana DTR).
Napęd to JPIndustria TR12, niestety w internecie nie doszukałem się jakiś informacji...
Zasilanie podłączałem pod U i V
Silnik (220VDC/120W) pod A-B (B jest zmostkowane z 0)
Po podłączeniu silnika świeci się dioda: zasilanie oraz przeciążenie//blokada, bez silnika diody się nie świecą. Podłączane bez tacho. Po włączeniu silnik stoi, ledwo wyczuwalny opór na wałku...
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 446
- Rejestracja: 29 sie 2010, 15:20
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Też spotkałem frezarkę z tymże regulatorem JPI TR12, przełączanym na 3silniki (3 osie). Regulator też był uszkodzony. Jeżeli będzie popyt, mogę wykonać kilka(-dziesiąt) takich DC servo zasilanych z 3 x 400V~(w testamencie zobliguję spadkobierców do opublikowania schematów w I-necie) .
Ten TR12 wygląda na 1-2 fazowy, więc bardziej tętni... Regulatorami DC zajmuję się od '1977.
(ASEA, GE, Apena, Brown-Boveri, Baumueller, Simoreg, Apator, KEMPOC, Stromacon, Elektromontaż W-w,..).
Ten TR12 wygląda na 1-2 fazowy, więc bardziej tętni... Regulatorami DC zajmuję się od '1977.
(ASEA, GE, Apena, Brown-Boveri, Baumueller, Simoreg, Apator, KEMPOC, Stromacon, Elektromontaż W-w,..).
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 169
- Rejestracja: 07 maja 2012, 10:23
- Lokalizacja: łódź
Dziś podłączyłem do U i O, wciąż świeci czerwona lampka (przeciążenie blokada) podłączany przez mały autotransofmator, przy podłączaniu silnika potrafił się obrócić wał o jakieś 1/4 czy 1/2 obrotu (tylko raz na jakiś czas). Oczywiście nie obyło się bez strat, transformator wydał z siebie huk i przestał działać. Do wyjścia HI - LO (+/- 10V) próbowałem podłączyć baterie(AAA), nic się nie działo. Na schemacie między wyjściem A a silnikiem jest L (cewka?), mógłby ktoś wyjaśnić co to i po co? Mam też pytanie odnośnie pozostałych wyjść, a mianowicie +/- 15V, złącza z symbolem WY (schematycznie przypomina mi krańcówkę/przekaźnik) oraz złącze P I ?
CNC-Bogi, niech kolega powie coś więcej na temat swoich sterowników, jaki byłby koszt powiedzmy dla serwa 3MTA ( http://npptm.com.ua/dcmotors-bulgaria-4mta.html )?
CNC-Bogi, niech kolega powie coś więcej na temat swoich sterowników, jaki byłby koszt powiedzmy dla serwa 3MTA ( http://npptm.com.ua/dcmotors-bulgaria-4mta.html )?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 7615
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
obawiam się że - takie łączenie " na czuja " może być zabójcze .
coś nie tak podłączysz - padnie głupi tranzystor , dioda za 50 groszy.
i będziesz się bujał godzinami.
żeby sprawa miała ręce i nogi to trzeba by przeprowadzić ( bolesny bardzo ) zabieg .
zwany " inżynierią wsteczną " .
czyli - po paluszku ( jak to mówią ) z płytki odrysować schemat.
pozdrawiam.
obawiam się że - takie łączenie " na czuja " może być zabójcze .
coś nie tak podłączysz - padnie głupi tranzystor , dioda za 50 groszy.
i będziesz się bujał godzinami.
żeby sprawa miała ręce i nogi to trzeba by przeprowadzić ( bolesny bardzo ) zabieg .
zwany " inżynierią wsteczną " .
czyli - po paluszku ( jak to mówią ) z płytki odrysować schemat.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares