Półwidok - półprzekrój tulei

Dyskusje dotyczące spraw związanych z rysunkiem technicznym

Autor tematu
Rezoonator
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2

Półwidok - półprzekrój tulei

Post napisał: Rezoonator » 07 kwie 2016, 21:21

Z racji iż jestem nowym użytkownikiem, przede wszystkim chciałbym Was serdecznie przywitać :)
Mam na imię Mateusz, studiuję mechanikę i budowę maszyn. Jestem nowicjuszem jeśli chodzi i rysunek techniczny i bardzo chciałbym prosić Was o kilka porad w kwestii tego konkretnego.

Narysowałem w AutoCADzie półwidok-półprzekrój tulei i zabieram się za jej wymiarowanie. Mam kilka pytań odnośnie tego.
1. Jak zwymiarować fazy i wycięcie w zaznaczonych miejscach? (jest ciasno). Czy rysować jako szczegół w zwiększonej podziałce czy jechać na żywca poza obrys?
2. Czy jest konieczność wymiarowania obu wytoczeń wewnątrz tulei czy węższa wyjdzie w trakcie wykonywania? (chodzi mi o długość)
3. Czy dany wymiar zawsze powinien być równoległy do osi symetrii tulei?
4. Na co zwrócić szczególną uwagę podczas wymiarowania takich elementów jak tuleja?

Wstawiam zdjęcie, oraz plik CAD mojego rysunku.
Nie proszę o to, ale gdyby ktoś z Was znalazł chwilę i był na tyle miły, żeby szybko naszkicować mi te wymiary byłbym niezmiernie wdzięczny ;)

Obrazek

http://speedy.sh/Jj5bS/tuleja.dwg

Pozdrawiam!

Tagi:

peritus
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1

Re: Półwidok - półprzekrój tulei

Post napisał: peritus » 07 kwie 2016, 23:24

Rezoonator pisze:Narysowałem w AutoCADzie półwidok-półprzekrój tulei i zabieram się za jej wymiarowanie.
Zgodnie z zasadami rysowania przekrojów, prawidłowo półwidok powinien być nad poziomą osią symetrii( "u góry"), a półprzekrój pod poziomą osią symetrii ("na dole").

Zasady wymiarowania w rysunku technicznym (również tulei):
https://www.google.pl/search?q=zasady+w ... techniczny

Autor tematu
Rezoonator
Posty w temacie: 2

Post napisał: Rezoonator » 08 kwie 2016, 17:34