Moment w belce

Dyskusje na temat ogólnych konstrukcji i budowy maszyn oraz obliczeń mechanicznych

Autor tematu
yeti121
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 08 lis 2014, 18:58
Lokalizacja: Szczecińskie

Moment w belce

#1

Post napisał: yeti121 » 08 lis 2014, 19:05

Witam,

Jestem uczniem technikum. Nauczyciel zadał nam belkę do rozwiązania i zrobiłem i sprawdziłem ale dwie rzeczy mnie nurtują.

Pierwsza to jak mamy belkę podpartą z jednej strony przegubową a z drugiej przegubowo-przesuwną to jak dajemy moment na środku to długość ramienia odnosi się do górnej powierzchni profilu czy do osi? No dajmy na to mamy dwuteownik 80 i na środku przyspawam profil o długości 400 mm to gdy przyłożę siłę to ramię mam 440 czy 400 mm ?

Drugie to jescze głupsze. Jak mamy belkę to na schematach podparcia przechodzą przez tak jakby oś obojętną belki, a tak naprawdę weźmy przykład mostu gdzie belka leży na podporach a nie w ich osi... pogubiłem się...



Tagi:


rradek
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 97
Rejestracja: 05 lis 2011, 20:45
Lokalizacja: Oława

#2

Post napisał: rradek » 09 lis 2014, 19:07

Żeby uniknąc takich wątpliwości każdy układ najlepiej jest sprowadzić do najprostszej postaci tzn. linii płaskich(bez grubości).
Nauczyciel powinien wytłumaczyć wam podstawy mechaniki na schematach a nie komplikować sprawę.
Dlaczego? Z inżynierskiego punktu widzenia twój prosty układ można skomplikować tak bardzo, że nie ważny będzie sposób podparcia a materiał spoiny, siła wiatru i liczba kóz... Płaski schemat jest uniwersalny i zrozumiały dla kazdego.
Dodatkowo taki układ nie jest belką tylko ramą.


kamalberski
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 22
Rejestracja: 04 sty 2014, 13:25
Lokalizacja: Kozodrza

#3

Post napisał: kamalberski » 15 lis 2014, 01:11

Obrazek