Jaka wycinarka do plexi / sklejki

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
husky83
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 10
Rejestracja: 09 sie 2011, 20:18
Lokalizacja: gliwice

Jaka wycinarka do plexi / sklejki

#1

Post napisał: husky83 » 23 lut 2016, 12:14

Cześć,

Nie znalazłem działu 'co kupić', więc pozwalam sobie napisać tutaj. Całkowicie nie znam się na sprzęcie cnc, więc proszę o wyrozumiałość i jeśli powiem jakąś głupotę to mnie poprawcie :)

Szukam wycinarki do papieru, plexi i sklejki. A właściwie urządzenia, które umożliwi również grawerowanie w tych materiałach. Mile widziane również grawerowanie w metalu, ale obawiam się, że nie ten budżet, więc skupmy się na plexi i sklejce, przy czym sklejka będzie stanowić raczej olbrzymią większość (kto wie, może nawet 100%, ale na chwilę obecną przyjmijmy 75%).

Co mnie interesuje - cięcie materiału o grubości ok. 5mm (max 10mm, ale nie wiem czy da radę). Do wycinanie w papierze (stąd pomysł na laser).
W miarę przyzwoita prędkość cięcia (przy czym nie znam 'średnich', więc nie wiem co to znaczy 'przyzwoita')...
Stół roboczy - powiedzmy 30x30cm to takie minimum, chociaż fajnie, gdyby jeden z wymiarów był troszkę większy.


Budżet - okolice 15.000zł z lekkim zapasem.
Mówimy wyłącznie o sprzęcie nowym, do kupienia w PL, ponieważ ma iść na to kasa z dofinansowania.

Wstępnie przeglądałem co i jak - laser 60W w tej cenie powinno dać radę kupić, ale to pewnie chińczyki. Czy takie coś będzie wystarczające?
Jakieś polecane firmy czy nawet modele?



Tagi:


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

#2

Post napisał: koala.g » 23 lut 2016, 12:25

Do 60W cięcie i grawerowanie powyżej 80W cięcie.
Problem taki że 60W dość wolno będzie ciąć grubszy materiał.