
Zabierak pod uchwyt
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 71
- Rejestracja: 19 lip 2008, 00:55
- Lokalizacja: sanok
W załączniku dodaję fotkę posuwów i gwintów. W tym modelu tuca z ekranem masz dwie wajchy dolne i dwa pokrętła jedno na dole drugie na górze do ustawiania tego co na ekranie.Dolna wajcha prawa ma cztery położenia cyfry rzymskie II IV III I. Dolna lewa to B A C. 

Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 09:04 przez roger18sx, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 99
- Rejestracja: 27 paź 2011, 21:52
- Lokalizacja: Slaskie
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1000
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
Jeśli ta nakrętka jest nakręcana na tuleję (oznaczoną na zielono) osadzoną na wrzecionie to może właśnie jej brakuje ustalenia względem wrzeciona. I mimo że łożyska oporowe są ściśnięte to wrzeciono pływa.jedrysekjarek pisze: Łożyska do kręciłem ile się dało. Teraz wrzeciono ciężko się kręci ale pozostał luz na granicy 0.3 mm .może mam zły czujnik pomiarowy.
tu masz trochę wyraźniejszy rysunek wrzeciennika TUCa:

Jeśli element 3-120 to nakrętka to chyba ona powinna ustalać tą tuleję i cały zespół łożyskowy. Przez koło zębate 3-75, wewnętrzny pierścień łożyska walcowego NN i pierścień dystansowy 3-84 powinna chyba wszystko ściskać do kołnierza wrzeciona.
Ten element 3-81 o ile dobrze pamiętam to też nakrętka która pozwala wyjąć ten dwupowłokowy pierścień dystansowy 3-84. Tak na marginesie ten pierścień służy jednocześnie do kasowania luzu promieniowego łożyska walcowego NN z otworem stożkowym. To powinno być wyjaśnione w DTR ( ja niestety nie mam do TUCa)
Także może w braku ustalenia tej tulei zaznaczonej na zielono tkwi problem.
Popuść te łozyska oporowe bo to nie może się ciężko obracać.
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 99
- Rejestracja: 27 paź 2011, 21:52
- Lokalizacja: Slaskie
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1000
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
A próbowałeś planować innym nożem ? Bo na foto widziałem że miałeś tam zamocowany nóż bodajże z płytką WNMG. Ta płytka ma ujemny kąt natarcia i ma to do siebie że dość mocno odpycha obrabiany detal. To trochę taki spychacz wiórów. Dodatkowo są tam otwory, więc toczenie przerywane , a to raczej nie są zbyt szczęśliwe warunki dla dokładnej obróbki takim nożem.
Może warto wziąć inny nóż z dodatnim kątem natarcia i spróbować zebrać z 0,2mm przy docisnięciu kłem aby wykasować luz wrzeciona. Chociaż właściwie to chyba wypadałoby właśnie zacząć od skasowania tego luzu, żeby nie trzeba było dociskać.
Może warto wziąć inny nóż z dodatnim kątem natarcia i spróbować zebrać z 0,2mm przy docisnięciu kłem aby wykasować luz wrzeciona. Chociaż właściwie to chyba wypadałoby właśnie zacząć od skasowania tego luzu, żeby nie trzeba było dociskać.
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 99
- Rejestracja: 27 paź 2011, 21:52
- Lokalizacja: Slaskie
Nóż jaki stosowałem do toczenia to PTGNR z płytka TN..2204rr. Tylko nim planowałem. Nie przyszło mi do głowy wsiąść inny nóż.
Zastanawiam się co jest pomiędzy nakrętką zabieraka a deklem przy obudowie wrzeciona. Jest tam tak jakby pierścień z otworami pod klucz do nakrętek okrągłych.
1 Obudowa wrzeciona
2 Dekiel wrzeciona
3 Dziwny pierścień z otworami ?????????
4 Nakrętka zabieraka
5 Zabierak

Zastanawiam się co jest pomiędzy nakrętką zabieraka a deklem przy obudowie wrzeciona. Jest tam tak jakby pierścień z otworami pod klucz do nakrętek okrągłych.
1 Obudowa wrzeciona
2 Dekiel wrzeciona
3 Dziwny pierścień z otworami ?????????
4 Nakrętka zabieraka
5 Zabierak

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
A z jakiej części śląska jesteś? Możemy coś pomyśleć razem jak gzieś blisko mnie. Cos tam o maszynach wiem to może i pomogę.jedrysekjarek pisze:fachowca który stwierdzi co jest nie tak. Tylko jak takiego znaleźć
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
To zrób to jakims zwykłym nożem dobrze wyostrzonym a nie składakami. Składak zazwyczaj robi ładnie ale jak ma grubszą warstwę do zebrania. Do delikatnego skrawania to tak średnio jak nie podgonisz obrotami i sztywnością.jedrysekjarek pisze:Nóż jaki stosowałem do toczenia to PTGNR z płytka TN..2204rr. Tylko nim planowałem. Nie przyszło mi do głowy wsiąść inny nóż.
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 99
- Rejestracja: 27 paź 2011, 21:52
- Lokalizacja: Slaskie
Żywiecczyzna 
Jak mi się uda zaproszę do siebie z sąsiedniej miejscowości starego tokarza (tylko żeby chciał sobie zrobić wycieczkę) . Wytłumaczę co trzeba zrobić i poproszę aby zabrał swoje narzędzia. Może ja źle to robię. Zły posuw, złe obroty, zły nóż itp.
Znalazłem lepszą wersję opisu wrzeciona do tuca . Może się komuś przyda.




Jak mi się uda zaproszę do siebie z sąsiedniej miejscowości starego tokarza (tylko żeby chciał sobie zrobić wycieczkę) . Wytłumaczę co trzeba zrobić i poproszę aby zabrał swoje narzędzia. Może ja źle to robię. Zły posuw, złe obroty, zły nóż itp.
Znalazłem lepszą wersję opisu wrzeciona do tuca . Może się komuś przyda.



-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 11926
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
jest to nakrętka do regulacji/ustalania łożyska głównego, które go luz reguluje się w dużym uproszczeniu tak:jedrysekjarek pisze:3 Dziwny pierścień z otworami ?????????
- luzujemy nakrętkę 159,
- dokręcając nakrętkę 141 wyciągamy wrzeciono do tyłu, przez co tuleja 149 zapierając się poprzez swoje łożysko oporowe o gniazdo korpusu, i nie mogąc się przesuwać razem z wrzecionem wciska nam łożysko 164 na lekki stożek wrzeciona w tym miejscu jego kasując luz promieniowy.
- po wyregulowaniu luzu należy nakrętkę 159 dokręcić, ustalając łożysko 164 na stożku wrzeciona.

pozdrawiam,
Roman
Roman