ogólnie
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
ogólnie
jestem początkujący,na razie czytam,uruchamiam wyobraźnię,zastanawiam się,porównuję i staram się zgłębić teoretycznie ten materiał.Mam w związku z tym pytanie do doświadczonych kolegów aby mi wytłumaczyli pewne niejasności.Chcę zbudować prostą tokarkę do drewna i- 1.załóżmy że jeden silnik krokowy o odpowiedniej mocy napędza w sposób bezpośredni oś X.Skąd komputer "wie" że narzędzie poruszane tą osią przeszło z punktu A do zadanego punktu B??.2.nie mam silnika o odpowiedniej mocy i zastosowałem przekładnię np:20 X 1 -skąd również w tym przypadku komputer "wie" jaką drogę przebyło narzędzie???.Z góry dziękuję za wytłumaczenie.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Kontakt:
Witam może ja to jasnej wytłumaczę :
każdy silnik krokowy ma określone ile wykonuje kroków na 1 obrót a także wiemy jaki skok ma śruba która napędza nasze osie po przeliczeniu wiemy ile silnik musi wykonać kroków na 1mm przesuwu tym sposobem komputer wie gdzie znajduje się narzędzie.
każdy silnik krokowy ma określone ile wykonuje kroków na 1 obrót a także wiemy jaki skok ma śruba która napędza nasze osie po przeliczeniu wiemy ile silnik musi wykonać kroków na 1mm przesuwu tym sposobem komputer wie gdzie znajduje się narzędzie.

Pozdrawiam PlotComplex.com
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
załóżmy że jeden silnik krokowy o odpowiedniej mocy napędza w sposób bezpośredni oś X.Skąd komputer "wie" że narzędzie poruszane tą osią przeszło z punktu A do zadanego punktu B??.[color=444444][/color]
Problem w tym że,komputer nie wie.
Żeby wiedzial musiał by dostać informacje np.z enkodera,
listwy pomiarowej.
Proste amatorskie maszynki zrealizowane na silniczkach skokowych
reagują tylko na ciąg impulsów otrzymanych z komputera.
Problem w tym że,komputer nie wie.
Żeby wiedzial musiał by dostać informacje np.z enkodera,
listwy pomiarowej.