Kompresor 100L W3 600L/min

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC
Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#81

Post napisał: panzmiasta » 10 gru 2014, 10:31

łlooo to się nie dziw że ci się ślizga , ja mam 2x paski 15mm i co się kiedyś uczyłem to mi jeden mądry profesor-praktyk powiedział 10mm na 1kw jak sie go pytałem jakie paski do "krajzegi" . Dobrze piszesz że jest impulsowe obciążenie silnika i dlatego kiedyś dawało się ciężkie koło zamachowe by tę impulsywność znacznie zmniejszyć ... obecnie panuję w sprężarkach krótkoskokowość tłoka i wyższe obroty i poprawili w inny sposób tę wadę kompresorów .


perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam

Tagi:


DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 12
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#82

Post napisał: DOHC » 10 gru 2014, 14:03

Nie dziwie się :) była potrzeba to składałem z tego co było. Będzie działajace CNC to sobie to popoprawiam :). Generalnie zmniejszyłem obroty na sprężarce bo koło pasowe silnika ma 3 bieżnie i teraz powinno być ~330 litrów na minutę i dobija do 8, piaskować się da piaskarką ciśnieniową ale bardziej felgi niż samochody. Dysza 3 mm.

Pozdrawiam


Autor tematu
gincu99
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 61
Posty: 138
Rejestracja: 27 paź 2014, 21:05
Lokalizacja: Kraków

#83

Post napisał: gincu99 » 12 gru 2014, 17:11

Witam
Dziękuję wszystkim za pomoc wiele nowych rzeczy nauczyłem się

Kupie ten kompresor http://allegro.pl/kompresor-sprezarka-t ... 65010.html
i dołożę do niego kompresorek z silnika kosiarki 159ccm
Przerobię rozrząd aby za każdym razem obrotu wału było sprężanie
Myślałem aby połączyć popychacze zaworów.Ale jeszcze tego nie sprawdzalem jak by to działało jutro mam wolne od szkoly to to posprawdzam i pokombinuję.
Splanuję głowice aby komora była jak najmniejsza.

[ Dodano: 2014-12-12, 17:18 ]
Piszę że silnik ma 4Kw powinien to ładnie uciągnąć wydajność powinna być coś okolo 450l/min to już jest sporo. Dysza 3mm potrzebuję 300-500l/min. Więc z nią powinien radzić sobie bez problemu.
A powiedzcie mi jedną rzecz czy te wyłączniki w tych kompresorkach można sobie regulować. Np bym sb ustawil max jest 8bar ale załączanie jak spadnie np do 7bar bo oryg jest chyba 6,5bar. Lepiej by się piaskowało.
Przy tej wydajności mógłbym coś piaskować dla zarobku. Oczywiście nie mowie ze chciałbym miarkować niewiadomo co np. felgi ramy motocyklowe itp. drobne pierdoły.

[ Dodano: 2014-12-12, 17:20 ]
Pojemność butli nie wynośi 100l ,a 80l
Ostatnio zmieniony 14 gru 2014, 10:14 przez gincu99, łącznie zmieniany 1 raz.


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2117
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

#84

Post napisał: rdarek » 12 gru 2014, 19:36

gincu99 pisze:Witam
A powiedzcie mi jedną rzecz czy te wyłączniki w tych kompresorkach można sb regulować. Np bym sb ustawil max jest 8bar ale załączanie jak spadnie np do 7bar bo oryg jest chyba 6,5bar. Lepiej by się piaskowało.
WAN i nie tylko stosuje takie presostaty stycznik 3 fazy i możliwość regulacji.
Ale uważaj, nie kuś się na używane tak dla bezpieczeństwa presostat i zawór bezpieczeństwa lepiej stosować nowe sprawdzonego producenta. Mam takie dwa używane presostaty wymieniłem na nowe bo zaczęły się podejrzanie zachowywać. Również zbiorniki nie mogą być jakieś stare podejrzane czy pordzewiałe. To naprawdę potrafi ZABIĆ.


Autor tematu
gincu99
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 61
Posty: 138
Rejestracja: 27 paź 2014, 21:05
Lokalizacja: Kraków

#85

Post napisał: gincu99 » 12 gru 2014, 21:08

Wiem nie ma co ryzykować.Więc nie chce podnosić cisnienia max tylko załączania żeby wcześniej startowała

Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#86

Post napisał: panzmiasta » 12 gru 2014, 23:29

A ja właśnie ustawiłem by później startowała , u mnie to 8.5/5.5 jak ustawisz na 7 to dużo szybciej wypalą Ci się styki od ciągłego włączania presostatu . Nie poprawiaj fabryki , nie dokładaj tego g. wartego silnika , przeróbki skazane od razu na porażkę , zrobisz sobie lub komuś kuku . Daj sobie czasu na naukę , kup , piaskuj , dokształć się i nie zmieniaj rzeczy której nawet nie masz w ręku ! Wyrobisz zdanie po zakupie a nie przed .
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#87

Post napisał: Zienek » 13 gru 2014, 08:11

I na miłość boską nie pisz 'jtr' 'bd' i innych skrótów.
Z tego forum korzystają w zdecydowanym procencie ludzie, którzy zdawali maturę po ośmiolatce i 4-letnim liceum. Nie było telefonów i SMSów i ciężko odszyfrować jakieś durne nawyki.

Możliwe, że z tego wątku ludzie będą korzystać jeszcze wiele lat. Chcesz po sobie na wieczność pozostawić ślad ginca-gimbazy?

Pozdrawiam,
Zienek


Autor tematu
gincu99
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 61
Posty: 138
Rejestracja: 27 paź 2014, 21:05
Lokalizacja: Kraków

#88

Post napisał: gincu99 » 13 gru 2014, 09:28

Dobrze nie będę pisał tych skrótów.
Zrobie tak przerobie sobie ten silniczek i sprawdzę wydajność i się okażę co z nim zrobię. Śr tłoka ma 63,5mm więc całkiem sporo.
No nic najpierw kupie i zobaczę jak bd się piaskować. No ale w każdym bądź razie około 400l/min będzie więc z dyszą 3mm powinien sobie spokojnie radzić.
Kupię to się okaże ale mam nadzieję , że pieniędzy nie wywalę w błoto i felgi będzie dało się piaskować.

[ Dodano: 2014-12-13, 20:45 ]
Rozrząd już został przerobiony. Teraz za każdym obrotem wału jest jedno ssanie(otwiera się pierwszy zawór) i sprężanie. Drugi obrót ssanie (otwiera się drugi zawór) i sprężanie.
Obróciłem tylko krzywkę tak aby była o 180" od drugiej.Wszystko chodzi jak narazie dobrze. Zobaczymy jak poskładam i zobaczę jak to pracuje i co z wydajnością.

A jeśli chodzi o piaskarkę.
Kółka kółka już są. Zawory,kolanka,rurki. Wszystko już na swoim miejscu.
A co do węża to muszę kupić ten specjalny wąż do piaskowania??
I jakie przyłącze zrobić do tego węża.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2014, 10:12 przez gincu99, łącznie zmieniany 1 raz.


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#89

Post napisał: Dudi1203 » 14 gru 2014, 02:56

gincu99 pisze:Dobrze nie będę pisał tych skrótów.

Zrobie tak przerobie sb
Komentarza nie trzeba. Sam zobacz, że już nie potrafisz pisać normalnie po polsku, tylko tymi wymyślonymi przez gimbusów skrótami. Sugeruję, abyś kliknął opcję edytuj w swoim poście i poprawił te pseudosłowa.

Swoją drogą, ktoś stoi nad Tobą z batem, że musisz ominąć te kilka literek, żeby szybciej było? Serdeczne współczucie

Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#90

Post napisał: panzmiasta » 14 gru 2014, 10:36

gincu99 pisze:
[ Dodano: 2014-12-13, 20:45 ]
Rozrząd już został przerobiony. Teraz za każdym obrotem wału jest jedno ssanie(otwiera się pierwszy zawór) i sprężanie. Drugi obrót ssanie (otwiera się drugi zawór) i sprężanie..
Beznadziejny tuning , twór nie ma prawa działać , jeśli cudem silnik/pompa było wcześniej w stanie bdb , liczę na oko sprawność 20-30 L/min i to optymistycznie bo miły jestem :lol: , sprężarka nie nabije więcej niż 3-4bar [ jeśli w ogóle coś nabije ] . Jeśli ja bym przerabiał jakiś silnik spalinowy to:
1 szukał bym przynajmniej 2 cylindrowca , przynajmniej 500ccm z czopami przestawionymi 0 180st
2 głowicę zrobiłbym nową bo samochodowa/motocyklowa się nie nadaje
3 kupił bym zawory ssące , tłoczące i jeden zwrotny , presostat z dwoma zegarami , zawór bezpieczeństwa i "termik" silnika elektrycznego [ tak na początek []

PS: Praca Twoja jest nietechniczna , robiona od początku źle, sterowanie wałkiem rozrządu to bezsens ... wygogluj sobie "kompresor samoróbka " i zapraszamy za rok ... hmm może lepiej za dwa :mrgreen:
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”