Zebaranie 0,5mm aluminium z wewnętrzen j częsci tłoka
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 759
- Rejestracja: 13 sty 2010, 08:07
- Lokalizacja: Braniewo
Witam

Ech...w latach 80-tych brat kupował motor, znaczy się Gazelę, w systemie bareterowym tzn. wymienił ją na powiększalnik Krokus 35. W trakcie, był świadkiem dostosowywania tłoka 1-szego (chyba) nadwymiaru do cylindra w komarku/Jawce? W każdym bądź razie poradzono sobie kamieniem (jakimś) zamontowanym w wiertarce i "rozszlifowywaniem" cylindra.
Żeby jednak trzymać się w temacie - uważam, że nie ta skala dokładności.
P.S.
Tak

Że się wtrącę i to bez merytoryki niestetyjabcok20 pisze:poustawiam zdrzaki na wiertarce i zrobię ograniczenie głębokości na trzpieniu freza żeby za głęboko nie wejść w komore i bedę obracał tłok rękami, resztę poprawię papierkiem. Zderzaki zapewnią że tłoki będą takie same( mam nadzieje ).

Ech...w latach 80-tych brat kupował motor, znaczy się Gazelę, w systemie bareterowym tzn. wymienił ją na powiększalnik Krokus 35. W trakcie, był świadkiem dostosowywania tłoka 1-szego (chyba) nadwymiaru do cylindra w komarku/Jawce? W każdym bądź razie poradzono sobie kamieniem (jakimś) zamontowanym w wiertarce i "rozszlifowywaniem" cylindra.
Żeby jednak trzymać się w temacie - uważam, że nie ta skala dokładności.
P.S.
Tak
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 cze 2011, 23:07
- Lokalizacja: Lębork
Dzisiaj mierzyłem tłoki z silnika o stopniu kompresji 19,5:1 i 18,5:1 . Stwierdziłem że stożek musi zostać nieruszony w takim razie frezem pilnikowym kulistym powinno to dać oczekiwany efekt czyli tylko pogłębić komorę. Jeśli frez będzie miał 6mm trzpień i będzie on robił jako ogranicznik głębokości powinno się udać. Wiadomo parę prób trzeba zrobić.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 cze 2011, 23:07
- Lokalizacja: Lębork
CR wyszło duuuużo niższe niż silnik VP czy nawet PD.
Pierwszy wykres na hamowni i najmocniejszy AFN w polsce , jeden z najmocniejszych naświecie. Moc 260koni 485Nm. Sprzęgło seryjne wzmocnione przeze mnie.Pompa 12mm robiona przeze mnie. Korbowody seryjne AFN. Tłoki obrabiałem ręcznie z przerwami 2 tygodnie, łapy się trzęsły jak galarety ale silnik pracuje równo i korekcje na cylindrach bardzo dobre. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
Pierwszy wykres na hamowni i najmocniejszy AFN w polsce , jeden z najmocniejszych naświecie. Moc 260koni 485Nm. Sprzęgło seryjne wzmocnione przeze mnie.Pompa 12mm robiona przeze mnie. Korbowody seryjne AFN. Tłoki obrabiałem ręcznie z przerwami 2 tygodnie, łapy się trzęsły jak galarety ale silnik pracuje równo i korekcje na cylindrach bardzo dobre. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.