Silnik


Autor tematu
mateusz54
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 11 maja 2007, 19:21
Lokalizacja: Kęty

Silnik

#1

Post napisał: mateusz54 » 11 maja 2007, 19:41

Witam
Posiadam taki silnik jak w zdjęciach poniżej ale nie wiem czy jest sprawny i chciałbym się zapytać jak sprawdzić czy działa i chciałbym się o nim trochę czegoś dowiedzieć bo jestem z tego zielony

Obrazek
Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

webserver
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 989
Rejestracja: 01 sty 2005, 17:48
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

#2

Post napisał: webserver » 11 maja 2007, 20:53

Witam
Kolego jest o silnik modelarki napedzany eterem pojemnosc 2.5ccm jak kupisz paliwo to krecisz az zapali mozesz wiekszac lub zmniejszac komresje tym pokretlem na cylinderku. tylko uwzazaj zeby ci palca nie obcielo przy zapalaniu ;)
Pozdrawiam PlotComplex.com


Autor tematu
mateusz54
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 11 maja 2007, 19:21
Lokalizacja: Kęty

#3

Post napisał: mateusz54 » 11 maja 2007, 22:05

Wielkie dzieki za pomoc bardzo mi pomogłeś!!!

Awatar użytkownika

wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#4

Post napisał: wood carver » 11 maja 2007, 22:22

....ten post to chyba nie w tym dziale- dział na luzie :) będzie odpowiedni

Awatar użytkownika

webserver
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 989
Rejestracja: 01 sty 2005, 17:48
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

#5

Post napisał: webserver » 11 maja 2007, 22:58

....ten post to chyba nie w tym dziale- dział na luzie :) będzie odpowiedni
Wszystko jest ok silnik modelarski dzial modelarstwo :)
Pozdrawiam PlotComplex.com


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#6

Post napisał: Leoo » 11 maja 2007, 23:21

Silniki samozapłonowe wymagają specjalnego paliwa na bazie eteru, oleju i nafty. Nie należy zalewać go czystym eterem, gdyż może się zatrzeć. Silnik jest kapryśny w rozruchu, niezbędna jest pewna ręka i niestety trochę doświadczenia. Odradzam rozruch gołym palcem, prędzej odcinkiem gumowego węża osadzonego na drewnianym kołku. Niezbędna jest regulacja składu mieszanki (iglica na gaźniku) oraz stopnia kompresji (motylek na cylindrze). Generalnie należy odkręcić kompresję, za pomocą strzykawki wlać kilka kropel paliwa do gaźnika i kilkakrotnie przełamać opór śmigła. Nie bez znaczenia jest pozycja śmigła. W dieslach ja ustawiam tak, by największy opór wypadł na godzinie 9:00. Oczywiście potrzebny jest zbiornik paliwa, którego poziom nie może przekraczać wysokości gaźnika. Przeważnie iglica powinna być odkręcona o trzy pełne obroty od pozycji "zamknięte". Pierwsza eksplozja zwykle powoduje odskoczenie przeciwtłoka (regulacja motylkiem). Jeśli silnik nie daje się przełamać nie należy forsować go na siłę lecz rozebrać cylinder i przesunąć przeciwtłok w stronę końca cylindra (zmniejszyć kompresję). Kiedy silnik zacznie się lepiej "odzywać" należy obserwować jego sposób zatrzymywania się. Jeśli zatrzymuje się raptownie (śmigło zahamowane) to znak, że mieszanka jest zbyt uboga i trzeba odkręcić iglicę gaźnika o 1/4. Jeśli po zatrzymaniu śmigło kilka razy poruszy się swobodnie - przykręcamy iglicę, zwykle trzeba jeszcze odkręcić śrubę kompresji o 1/4.
Silnik jest bardzo głośny i nie należy odpalać go w domu.
Powodzenia.


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2347
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

#7

Post napisał: qqaz » 12 maja 2007, 00:11

Leoo pisze:Silnik jest bardzo głośny i nie należy odpalać go w domu.
Jest wystarczajaco głośny aby go odpalać w domu. Wtedy pieknie dzwoni... sąsiad do sasiada ( można zrobić dowcip ze sznurkiem w drzwiach naprzeciw)
Ale na poważnie . Prosze zrobić normalne łoże do zamocowania silnika a nie iść na skróty przez zamocowanie go w imadle przez złapanie szczekami za jeden tylko wspornik - tak urwałem TIGRA którego dostałem na gwiazdkę a wtedy to było COŚ

Awatar użytkownika

webserver
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 989
Rejestracja: 01 sty 2005, 17:48
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

#8

Post napisał: webserver » 12 maja 2007, 00:15

qqaz pisze:ale na poważnie .
Na powaznie to kombinacji wiecej jak efektu lepiej kupic silnik zarowy i po problemie :grin:
Pozdrawiam PlotComplex.com


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#9

Post napisał: pukury » 12 maja 2007, 02:12

witam !! a może dało by się go przerobić na żarowy ? . w końcu to silnik i tamto silnik ! :lol: . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

webserver
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 989
Rejestracja: 01 sty 2005, 17:48
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

#10

Post napisał: webserver » 12 maja 2007, 09:25

Szkoda pieniedzy i czasu. Silniki zarowe sa juz tanie skoda sie bawic.
Pozdrawiam PlotComplex.com

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Modelarstwo”