Witam.
Sprawa wygląda tak, do motocykla 2T nie są dostępne korbowody odpowiedniej jakości, a cena oryginalnych przysparza bólu głowy.
Dostępne są korbowody firmy PROX które mają o 2mm większy sworzeń.
Nie chcę stopniować sworznia osłabiając go, więc jedyne co pozostaje to rozwiercanie przeciwwag.
Rękę dam sobie uciąć, że ich twardość to ponad 45hrc (tyle mają przeciwwagi simsona, który jest sporo mniej obciążony)
Otwór przy rozwiercaniu nie może przesunąć się ani o setkę w którąkolwiek stronę, czy też nie może stracić prostopadłości względem przeciwwagi.
Czy takie rozwiercenie jest w ogółe możliwe? Przy użyciu jakiego sprzętu?
Pozdrawiam i z góry dzięki.
Rozwiercenie otworu
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 lip 2014, 23:08
- Lokalizacja: Hrubieszów
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
osobiście wolałbym zrobić sworzeń stopniowy.
w wadze cieńszy - w korbowodzie większy.
przecież tak ma wiele motocykli - począwszy od junaka na ducati kończąc - to normalne rozwiązanie.
zresztą w dawnych czasach robiło się większy sworzeń i lekko szlifowało korbę .
na pewno prościej zrobić sworzeń niż rozwiercać wagi.
pozdrawiam.
osobiście wolałbym zrobić sworzeń stopniowy.
w wadze cieńszy - w korbowodzie większy.
przecież tak ma wiele motocykli - począwszy od junaka na ducati kończąc - to normalne rozwiązanie.
zresztą w dawnych czasach robiło się większy sworzeń i lekko szlifowało korbę .
na pewno prościej zrobić sworzeń niż rozwiercać wagi.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 lip 2014, 23:08
- Lokalizacja: Hrubieszów
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
myślę że był źle zrobiony - sworzeń .
albo źle poskładany wał .
odpowiedni materiał - nawęglanie - szlifowanie i po sprawie.
przecież to różnica 1mm na stronę .
tak miałem zrobione w ( np ) wymienionym ducati450 ( 1 garnek - 435 pojemności )
z efektem karbu to bym w tym momencie nie przesadzał - sworzeń podparty po 2 stronach .
pozdrawiam.
myślę że był źle zrobiony - sworzeń .
albo źle poskładany wał .
odpowiedni materiał - nawęglanie - szlifowanie i po sprawie.
przecież to różnica 1mm na stronę .
tak miałem zrobione w ( np ) wymienionym ducati450 ( 1 garnek - 435 pojemności )
z efektem karbu to bym w tym momencie nie przesadzał - sworzeń podparty po 2 stronach .
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
jest możliwe np na sztywnej frezarce wytaczadłem (z nożem z węglikiem spiekanym).andrzej___j pisze:Czy takie rozwiercenie jest w ogółe możliwe? Przy użyciu jakiego sprzętu?
Przedtem trzeba dokładnie ustawić głowicę prostopadle do stołu(jeśli jest obracana),

potem dokładnie poziomo zamocować przeciwwagę,

dokładnie wycentrować wytaczany (później) otwór względem osi wrzeciona,

i wytaczać.

(zdjęcia tylko poglądowe)
Więcej przy tym będzie ustawiania niż samej roboty, ale jest możliwe.
Oczywiście Im czujnik dokładniejszy(w mikronach) tym lepiej wycentrujemy.
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 76
- Rejestracja: 10 lip 2008, 14:55
- Lokalizacja: Sochaczew
Zna ktoś kogoś kto by się podjął takiej roboty i nie marudził? Wszystkich których pytałem to albo brak narzędzi albo niechęć do takiej roboty. Dodam że oba koła mam połączone ze sobą czopem więc nie ma problemu z ustawieniem otworu. Twardość raczej nie przekracza 35HRC bo ręczny rozwiertak to bierze.