Obsługa działania krańcówek - czy to błąd w programie ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2558
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
nie tyle że odrzucam możliwość przesiadki na piko lecz odrzucam możliwość montażu dodatkowych krańcówek w mojej konkretnie maszynie.
o ile w Y coś może by i się dało zrobić to X i Z są tak skonstruowane że jedna z krańcówek musi pełnić 2 funkcje. przy czym ewentualnie w X można by było zamontować krańcówkę home z dłuższym wysięgiem to w Z żywcem nie ma na to miejsca jest tak ciasno.
poza tym ta przesiadka już nie wygląda tak bezboleśnie bo się wiąże z rozbiórką całej maszynki. i prosta podmiana np kompa z linuxem na piko już nie przejdzie.
moje zdanie ze algorytm home+limit jest bardzo fajna sprawą i szkoda że piko tego nie ma.
ale nie da się dogodzić wszystkim wiadomo
o ile w Y coś może by i się dało zrobić to X i Z są tak skonstruowane że jedna z krańcówek musi pełnić 2 funkcje. przy czym ewentualnie w X można by było zamontować krańcówkę home z dłuższym wysięgiem to w Z żywcem nie ma na to miejsca jest tak ciasno.
poza tym ta przesiadka już nie wygląda tak bezboleśnie bo się wiąże z rozbiórką całej maszynki. i prosta podmiana np kompa z linuxem na piko już nie przejdzie.
moje zdanie ze algorytm home+limit jest bardzo fajna sprawą i szkoda że piko tego nie ma.
ale nie da się dogodzić wszystkim wiadomo
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2558
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
każdy wybiera tak jak mu odpowiada. a ten e-stop w tych prostszych sterowaniach też idzie przez peceta czy przez piko przecież więc na to samo wychodzi. na dodatek zadziałanie limita czy e-stopa w tych nazwijmy je prostych konstrukcjach odłącza zasilanie silnika gdzie potem przy wznowieniu zasilania silnik może już przeskoczyć na inny ząbek.
a na dodatek przy takim nagłym odłączeniu prądu od silnika może np opaśc w stół zetka i rozwalić i stół i drogie narzędzie, jest to niewykluczona sytuacja przy śrubach kulowych z dużym skokiem i ciężkich wrzecionach.
pracowałem przez jakiś czas na 4ro wrzecionowej fachowej maszynie i tam e-stop zdaje się działał inaczej, zasilanie silników pozostawało lecz blokowane były sygnały sterujące więc silniki stawały w trybie hamulca z pełnym momentem trzymającym, co blokowało kilkuset kilogramowe głowice od dalszej chęci poruszania się
a na dodatek przy takim nagłym odłączeniu prądu od silnika może np opaśc w stół zetka i rozwalić i stół i drogie narzędzie, jest to niewykluczona sytuacja przy śrubach kulowych z dużym skokiem i ciężkich wrzecionach.
pracowałem przez jakiś czas na 4ro wrzecionowej fachowej maszynie i tam e-stop zdaje się działał inaczej, zasilanie silników pozostawało lecz blokowane były sygnały sterujące więc silniki stawały w trybie hamulca z pełnym momentem trzymającym, co blokowało kilkuset kilogramowe głowice od dalszej chęci poruszania się
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1714
- Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
I hamulec również się przyda dla ciężkich osi. W przypadku e-stop'a zmiana stanu z wysokiego na niski i hamulec momentalnie zaskakuje. Lub jak u mnie przekaźnik bezpośrednio pod wyjście enable dla serwa (24v) tylko w tej maszynie to akurat csmio a nie piko. Mam jeszcze dodatkowe zabezpieczenie, sygnały estop szeregowo wpięte pod przekaźnik bezpieczeństwa Pilz, w tym równieź faulty z serwopaków... Jeden silnik stanie cała maszyna w ułamek sekundy stoi.
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie