Zebaranie 0,5mm aluminium z wewnętrzen j częsci tłoka
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 307
- Rejestracja: 03 mar 2012, 12:04
- Lokalizacja: Częstochowa
wiertarka stołaowa ma akurat niewiele wspolnego z CNCjabcok20 pisze:Nie wnikajmy w to co chcę tym osiągnąć bo to nie forum o autach sportowych i podnoszeniu mocytylko CNC. To jak? ma ktoś pomysł jak to zrobić idealnie tak samo w 4 tłokach?

zeby było ladnie to wytaczadło + honowanie ....
ale domowym sposobem zwiekszać komory to jak nacinac sobie przewody hamucowe

albo samemu toczyc kolo zamachowe

Pozdrawiam Michał
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
ale kol. chodziło raczej o zwiększenie komory w tłoku - o ile się nie mylę .
tłok musi dochodzić do powierzchni głowicy i w ostatnim momencie mieszanka jest wtłaczana do wnętrza tłoka - tak to sobie tłumaczę.
jak tam będzie " więcej miejsca " to doładowanie dopcha więcej mieszanki paliwowo powietrznej - przez co zwiększy się moc .
chyba tylko frez kulisty i frezarka - niekoniecznie cnc.
no i mierzyć pojemność - wlewając ( np ) wodę do tłoka - menzurka , itp.
i tak z każdym tłokiem.
opisanie kształtu do cnc - chyba mało możliwe - amatorsko.
pozdrawiam.
ale kol. chodziło raczej o zwiększenie komory w tłoku - o ile się nie mylę .
tłok musi dochodzić do powierzchni głowicy i w ostatnim momencie mieszanka jest wtłaczana do wnętrza tłoka - tak to sobie tłumaczę.
jak tam będzie " więcej miejsca " to doładowanie dopcha więcej mieszanki paliwowo powietrznej - przez co zwiększy się moc .
chyba tylko frez kulisty i frezarka - niekoniecznie cnc.
no i mierzyć pojemność - wlewając ( np ) wodę do tłoka - menzurka , itp.
i tak z każdym tłokiem.
opisanie kształtu do cnc - chyba mało możliwe - amatorsko.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1030
- Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
- Lokalizacja: ~ Kraków
Aluminium można trawić roztworem wodorotlenku sodu. np: http://www.takczysto.pl/super-spec-do-rur-900-g. Jak porządnie odtłuścisz, zakleisz otwory. Zachowasz to samo stężenie roztworu np 20%, nalejesz tyle samo i będziesz trawił ten sam czas- czyli wszystkie naraz, rozrobionym tym samym roztworem, to jest jakaś szansa na jednakowe wytrawienie. Ile się wytrawiło można sprawdzać ważąc wysuszony tłok. Oczywiście na początku trzeba zważyć każdy. Jak tłok ma jakieś tulejki z innego niż aluminium to je trzeba bezwzględnie osłonić np zamalować farbę asfaltową którą potem łatwo zmyć.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 cze 2011, 23:07
- Lokalizacja: Lębork
Z tym roztworem fajny pomysł, tylko tak sobie myślę że jest jakieś ryzyko nierównego wytrawienia, te tłoki nie są tanie, ja mam pewny koplet a kupować później drugi niewiadomego pochodzenia za ok. 400zł
tak sobie myślę że frezem kulistym mogłoby być lepiej z tego względu że prawdopodobnie byłoby lepiej zostawić stożek tej samej średnicy gdyż wtryski nadal będą na tej samej wysokości a paliwo będzie się spalało głównie poza powierzchnią stożka czyli tam gdzie będzie najwięcej powietrza.

tak sobie myślę że frezem kulistym mogłoby być lepiej z tego względu że prawdopodobnie byłoby lepiej zostawić stożek tej samej średnicy gdyż wtryski nadal będą na tej samej wysokości a paliwo będzie się spalało głównie poza powierzchnią stożka czyli tam gdzie będzie najwięcej powietrza.
-
- Posty w temacie: 3
Paliwo tylko we wstępnej fazie zapala się w komorze tłoka. Jej kształt ma zawirować strumień wtryśniętego paliwa w celu skrócenia okresu rozprzestrzeniania się płomienia. Potem spala się w całej objętości cylindra.Gdyby taki zabieg miał sens ,to producent tłoków nie robiłby tobie,, na złość ",tylko wybrał owe 0,5mm. Ponieważ jak sadze masz 20 lat ,to musisz się czymś zająć-życzę zatem powodzenia.Efekty sprawdzisz tylko,, na czuja"( i nie będzie to ocena obiektywna) ,bo realnych możliwości pomiaru na hamowni pewnie nie masz.