Silniki z drukarki Epson C43SX
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 19:15
- Lokalizacja: Opole
Silniki z drukarki Epson C43SX
Witam . Mam silniki z tej drukarki , jedyne co na nich pisze to EM-463 , EM-464 . Sądzę , że maja krok 1.8° , napięcie 5V . 4 wyprowadzenie a więc na pewno bipolarny . Szperając po Google na nic ciekawego nie natrafiłem .
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kolega podłączy sobie jedno uzwojenie do zasilacza stablilizowanego 5V i zmierzy prąd. Wartość znamionowa prądu jest kluczowym parametrem, odnośnie prawidłowego zasilania silnika krokowego. Otrzymaną wartość prądu należy ustawić w docelowym sterowniku silnika i można przystąpić do pomiaru momentu statycznego. Robimy to np. wagą wędkarską lub innym dynamometrem. Oczywiście na osi silnika trzeba umieścić szpulkę, na którą będzie nawijany sznurek łączący wagę.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 19:15
- Lokalizacja: Opole
Przy ustawionym prądzie sterownika na poziom 0.9A na wadze kuchennej (elektronicznej , dosyć dokładna ) przy zastosowanej listwie o długości 15 cm siła nacisku na wagę wynosi 1.12kg .
A tak poza tym , szukam chętnej dobrej duszy z okolic Opola która by mi pomogła/wytłumaczyła sprawy związane z zrobieniem od podstaw frezarki 3D . Posiadam swoje skromne zaplecze uzbrojone w tokarkę i frezarkę do metalu jak i dostęp do tych maszyn ( dokładniejszych ) w firmie w której pracuje .
A tak poza tym , szukam chętnej dobrej duszy z okolic Opola która by mi pomogła/wytłumaczyła sprawy związane z zrobieniem od podstaw frezarki 3D . Posiadam swoje skromne zaplecze uzbrojone w tokarkę i frezarkę do metalu jak i dostęp do tych maszyn ( dokładniejszych ) w firmie w której pracuje .
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
- Lokalizacja: Haan / Niemcy
Leoo jestes pewien tej metody ?? w ten sposoob (przypadkowo) przetestowalem zarowno mooj silnik ktory w zasadzie nie wiem ile ma Amper oraz silnik SanyoDenki 3Nm. W obu przypadkach amperomierz wskazywal miedzy 0,7 a 1 A, a przeciez te silniki 3Nm maja prad znamionowy 4A.Leoo pisze:Kolega podłączy sobie jedno uzwojenie do zasilacza stablilizowanego 5V i zmierzy prąd. Wartość znamionowa prądu jest kluczowym parametrem, odnośnie prawidłowego zasilania silnika krokowego.
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni 

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Zdecydowanie tak.kostner pisze:Leoo jestes pewien tej metody ?? w ten sposoob (przypadkowo) przetestowalem zarowno mooj silnik ktory w zasadzie nie wiem ile ma Amper oraz silnik SanyoDenki 3Nm. W obu przypadkach amperomierz wskazywal miedzy 0,7 a 1 A, a przeciez te silniki 3Nm maja prad znamionowy 4A.
Silnik krokowy przystosowany jest do pracy w stanie zatrzymania. Wówczas mooc tracona w oporności uzwojenia wynika z prawa Ohma a silnik musi ją wytrzymać.
Oznaczenie na silniku powinno zawierać przynajmniej prąd lub napięcie a najlepiej i jedno, i drugie. Oporność można zwyczajnie zmierzyć.
Może Kolega połączył fazy szeregowo?