Podłaczenie falownika 3f do silnika
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 419
- Rejestracja: 25 kwie 2012, 17:30
- Lokalizacja: K-K
Tu są informacje o jednej fazie. Wyedytowałem poprzedniego posta i zostawiłem to co może komuś być potrzebne.Andrzej 40 pisze: Silniki opisane w drugim zdaniu gwiazda/trójkąt 230V/400V nie zdarzają się, są raczej typowe. (...) Silnik przewidziany do konfiguracji trójkąt/gwiazda połączony w trójkąt i zasilany 230V
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 419
- Rejestracja: 25 kwie 2012, 17:30
- Lokalizacja: K-K
To jest informacja o jednej fazie w tym sensie, że wpinamy się do sieci zasilającej jednofazowej. To, że do silnika podawane jest w tym wypadku 3x230V, to ja o tym wiem.upanie pisze:To nie jest informacja o jednej fazie (...)Z falownika zasilanego jedna fazą 230V masz na wyjściu trzy fazy 230V.
Zerknij sobie na oznaczenia z tabliczek silników 230/400 i 400/690 i przeanalizuj co do czego.
Dla mnie kiedy ktoś mówi o silniku trójfazowym i napięciu 230V oznacza, że podłącza ten silnik pod sieć jednofazową. Może to zrobić na dwa sposoby - falownik lub kondensator. Sposób drugi, to partyzantka.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1962
- Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
- Lokalizacja: Wyszków
Dla Ciebie może być jak chcesz ale samo napięcie nie oznacza ile jest faz.Dla mnie kiedy ktoś mówi o silniku trójfazowym i napięciu 230V oznacza, że podłącza ten silnik pod sieć jednofazową.
To, że użyjesz falownika to silnikowi zwisa bo dla niego będą trzy fazy czyli silnik jest zasilany trójfazowo.
Są jeszcze transformatory. Możesz z 400 3f zrobić 230 3f. W przypadku podłączenia silnika 23/400 nie wiem po co by to robić ale się da.
Samo źródło prądu nie ma znaczenia.= bo dla silnika ważne jest to co mu idzie w druty.
Jakbyś do spalinowego generatora prądu jednofazowego podłączył falownik a do falownika silnik 3f to czy ten silnik jest zasilany trójfazowo, jednofazowo czy spalinowo?

czilałt...
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 741
- Rejestracja: 16 lip 2008, 15:07
- Lokalizacja: Polska, Augustow
Są jeszcze silniki 400/680 - też dla połączeń trójkąt/gwiazda- stosuje się takie przy większej mocy silników, aby móc umożliwić rozruch takie silnika przez 'rozrusznik' gwiazda/trójkąt
Teoretycznie falownik zabezpieczy nam silnik i samego siebie przed uszkodzeniem, ale aby to zrobić musimy znać parametry silnika - a z tego co powiedział kolega na początku nie ma tabliczki, więc IMO podłączenie tego silnika jest ryzykowne.
Teoretycznie falownik zabezpieczy nam silnik i samego siebie przed uszkodzeniem, ale aby to zrobić musimy znać parametry silnika - a z tego co powiedział kolega na początku nie ma tabliczki, więc IMO podłączenie tego silnika jest ryzykowne.
„Jeżeli nie znasz portu do którego płyniesz,
to żadne wiatry nie będą Ci sprzyjać”
Programowanie sterowników PLC Fatek, HMI Weintek, sterowniki maszyn CNC, Mach3;
to żadne wiatry nie będą Ci sprzyjać”
Programowanie sterowników PLC Fatek, HMI Weintek, sterowniki maszyn CNC, Mach3;
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
gregor1975 pisze: Lepiej zacząć od pomiaru rezystancji izolacji silnika (międzyzwojowe i do masy). Też trzeba jednak mieć czym i umieć
A próba podłączenia falownika, którego wartość przekracza trzykrotnie wartość nowego silnika do starego silnika bez tabliczki znamionowej, [/i].
Z pierwszą częścią się zgadzam , kalkulatory po 10zł z marketów mogą się nadawać co najwyżej do pomiarów napięć alternatora i to też napędzanego silnikiem disla , bo cewki i moduły potrafią strasznie zakłócać wartość pomiaru .... a z drugą częścią wypowiedzi to się zgodzić nie można , falownik może być i 10 razy mocniejszy od silnika , wsio ryba , mozna w ustawieniach kliknąć na max prąd i silnik się nam nie będzie przeciążał , falownik u mnie kiedyś z pół roku chodził z silnikiem połączonym w gwiazdę i nic nie wybuchło


Co jeden kolega trafnie wskazał falownik ciężko zepsuć , po większości są to uszkodzenia mechaniczne lub elektronika umiera ze starości ... ale w instrukcję to też nie należy wierzyć do końca, jak będzie tam napisane że jedną rękę trzeba będzie trzymać w nocniku podczas hamowania silnikiem to ja się do tego raczej stosować nie będę

perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 419
- Rejestracja: 25 kwie 2012, 17:30
- Lokalizacja: K-K
Chłopie, padły następujące słowa kluczowe:upanie pisze:Dla Ciebie może być jak chcesz ale samo napięcie nie oznacza ile jest faz.
To, że użyjesz falownika to silnikowi zwisa bo dla niego będą trzy fazy czyli silnik jest zasilany trójfazowo.
silnik trójfazowy
230V
trójkąt
i mówisz, że nie było powiedziane o jednej fazie. Było. Jak tego nie rozumiesz, to nie bierz się za silniki. To, że napięcie nie oznacza liczby faz to wiedzą co bardziej rozgarnięte dzieci.
Teraz to już po prostu trzepiesz pianę.
[ Dodano: 2014-04-16, 10:12 ]
Wiesz, istnieją różne strategie działania. Jeden lubi konkrety - co do czego. Drugi bazuje na doświadczeniu. Trzeci działa jak i pierwszy i drugi. A czwarty łączy te wszystkie cechy (albo i nie), ale dodatkowo jest jeszcze przewidującym formalistą - na przykład niespodziewana awaria, reklamacja, oględziny i tak dalej.panzmiasta pisze:Co jeden kolega trafnie wskazał falownik ciężko zepsuć
Kolega zapewne zrobi tak, jak będzie uważał.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 218
- Rejestracja: 21 lip 2009, 07:55
- Lokalizacja: maków podhalański
kris79
Czy masz czym pomierzyć prądy na tym silniku bez podpiętego falownika – miernik cęgowy ?
Do falownika musisz wpisać parametry silnika żeby falownik poprawnie skonfigurować, a Ty nie masz tabliczki znamionowej. Silnik jeśli był spięty w gwiazdę to jest na 99% nawinięty 230V- trójkąt/400V-gwiazda. Zakładając jego cosinus na 0.8 i sprawność 0.9 masz następujące dane do falownika:
Un = 400V - silnik ma być spięty w gwiazdę ( podpięcie w trójkąt silnika nie spali ale nie osiągnie on pełnej mocy)
In = 7A
cos = 0.8
n= prędkości nieznamy
f= 50Hz
Ale jest jeden warunek uzwojenia mają być takie same (takie same impedancje). Dlatego proszę o pomiary prądów. Silnik wygląda na przezwajany.
Żeby silnik spiąć w trójkąt musi mieć zasilanie 400V-trójkąt/690V-gwiada.
Czy masz czym pomierzyć prądy na tym silniku bez podpiętego falownika – miernik cęgowy ?
Do falownika musisz wpisać parametry silnika żeby falownik poprawnie skonfigurować, a Ty nie masz tabliczki znamionowej. Silnik jeśli był spięty w gwiazdę to jest na 99% nawinięty 230V- trójkąt/400V-gwiazda. Zakładając jego cosinus na 0.8 i sprawność 0.9 masz następujące dane do falownika:
Un = 400V - silnik ma być spięty w gwiazdę ( podpięcie w trójkąt silnika nie spali ale nie osiągnie on pełnej mocy)
In = 7A
cos = 0.8
n= prędkości nieznamy
f= 50Hz
Ale jest jeden warunek uzwojenia mają być takie same (takie same impedancje). Dlatego proszę o pomiary prądów. Silnik wygląda na przezwajany.
Żeby silnik spiąć w trójkąt musi mieć zasilanie 400V-trójkąt/690V-gwiada.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 741
- Rejestracja: 16 lip 2008, 15:07
- Lokalizacja: Polska, Augustow
jest kolega pewien tego co napisał? odwrotnie, jeżeli mamy zasilanie 3f 230V, to spięcie w gwiazdę nie spali, ale jedynie osłabi silnik, ale tak jak kolega napisał, to doprowadzi do uszkodzenia silnika.Un = 400V - silnik ma być spięty w gwiazdę ( podpięcie w trójkąt silnika nie spali ale nie osiągnie on pełnej mocy)
jeżeli chodzi o sam silnik, to nie znając jego historii, nie mając dostępu do tabliczki znamionowej, to ciężko może być stwierdzić na jakie napięcie są uzwojenia - 230/400 czy może 400/680V. Pozostaje również kwestia na jaką częstotliwość jest silnik.
„Jeżeli nie znasz portu do którego płyniesz,
to żadne wiatry nie będą Ci sprzyjać”
Programowanie sterowników PLC Fatek, HMI Weintek, sterowniki maszyn CNC, Mach3;
to żadne wiatry nie będą Ci sprzyjać”
Programowanie sterowników PLC Fatek, HMI Weintek, sterowniki maszyn CNC, Mach3;