Witam.
Mam pytanie, jakim sposobem można sprawdzić jakie obroty ma silnik.
Silnik jest od nadmuchu na 24v.
Obroty silnika
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 792
- Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 419
- Rejestracja: 25 kwie 2012, 17:30
- Lokalizacja: K-K
Mi znanych jest kilka metod:
1. Organoleptyczne, czyli takie, które wymagają zaangażowania zmysłów:
A) Włączamy silnik i słuchamy. Jak huczy mocno, to ma obroty stosunkowo wysokie, jak huczy cicho, to ma obroty stosunkowo niskie.
B) Włączamy silnik na krótko i od razu wyłączamy i obserwujemy element wirujący (wał, element napędzany). Tą metodą można ustalić, czy silnik kręci się w prawo czy w lewo.
2. Narzędziowe:
A) Używamy urządzenia zwanego tachometrem (obrotomierzem):
- mechanicznego - element roboczy tachometru przykładamy bezpośrednio do wału silnika (elementu napędzanego) i odczytujemy wynik
- refleksyjnego - na element wirujący silnika naklejamy pasek refleksyjnej taśmy i "strzelamy" w to wiązką lasera tachometru i odczytujemy wynik
- magnetycznego - na element wirujący silnika mocujemy magnes i łapiemy impulsy elementem pomiarowym; tak działają np. liczniki rowerowe
B) Multimetr z funkcją pomiaru obrotów. Wpinamy się odpowiednio w elektrykę silnika i odczytujemy wynik.
3. Formalne - czytamy tabliczkę znamionową silnika i/lub dokumentację.
Mam nadzieję, że pomogłem.
1. Organoleptyczne, czyli takie, które wymagają zaangażowania zmysłów:
A) Włączamy silnik i słuchamy. Jak huczy mocno, to ma obroty stosunkowo wysokie, jak huczy cicho, to ma obroty stosunkowo niskie.
B) Włączamy silnik na krótko i od razu wyłączamy i obserwujemy element wirujący (wał, element napędzany). Tą metodą można ustalić, czy silnik kręci się w prawo czy w lewo.
2. Narzędziowe:
A) Używamy urządzenia zwanego tachometrem (obrotomierzem):
- mechanicznego - element roboczy tachometru przykładamy bezpośrednio do wału silnika (elementu napędzanego) i odczytujemy wynik
- refleksyjnego - na element wirujący silnika naklejamy pasek refleksyjnej taśmy i "strzelamy" w to wiązką lasera tachometru i odczytujemy wynik
- magnetycznego - na element wirujący silnika mocujemy magnes i łapiemy impulsy elementem pomiarowym; tak działają np. liczniki rowerowe
B) Multimetr z funkcją pomiaru obrotów. Wpinamy się odpowiednio w elektrykę silnika i odczytujemy wynik.
3. Formalne - czytamy tabliczkę znamionową silnika i/lub dokumentację.
Mam nadzieję, że pomogłem.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 792
- Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 419
- Rejestracja: 25 kwie 2012, 17:30
- Lokalizacja: K-K
Nie mogę odczytać jakie ma obroty, bo to co pokazujesz, to nie jest żadna tabliczka znamionowa silnika, tylko numer świadectwa homologacji.
Nie wiem skąd ten element wymontowałeś (lub został wymontowany), podejrzewam, że z jakiegoś pojazdu. Nie wiem, co chcesz z tym robić, ale wiem, że określanie parametrów urządzenia bez stosownych narzędzi, to wróżenie z fusów.
Nie wiem skąd ten element wymontowałeś (lub został wymontowany), podejrzewam, że z jakiegoś pojazdu. Nie wiem, co chcesz z tym robić, ale wiem, że określanie parametrów urządzenia bez stosownych narzędzi, to wróżenie z fusów.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 792
- Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 419
- Rejestracja: 25 kwie 2012, 17:30
- Lokalizacja: K-K
To bardzo się cieszę, tylko nie wiem mimo czego?Adam Domański pisze:A mimo wszystko pomogłeś.
Bardzo niejednoznaczna informacja. Przy montażu wentylatora należy podeprzeć wałek z przeciwnej strony może oznaczać, że:Adam Domański pisze: Silnik jest używany w autobusie, a do czego jest na nim napisane.
- urządzenie służy do napędu wentylatora a ktoś miło nas informuje o warunkach montażu
- montaż wentylatora na tym urządzeniu jest czynnością opcjonalną niezwiązaną z głównym przeznaczeniem urządzenia
To tak apropos wyciągania wniosków z obserwacji, np. aby nie mylić tabliczki znamionowej z czym innym.
Teraz ja też.Adam Domański pisze:Temat uważam za zakończony.