TSA16 test wrzeciona

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

newcomer
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 178
Rejestracja: 14 paź 2008, 01:17
Lokalizacja:

#11

Post napisał: newcomer » 01 mar 2014, 12:07

Tak też myślałem. Oczywiście chodzi o MN-80



Tagi:

Awatar użytkownika

GrafRamolo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 699
Rejestracja: 03 sty 2011, 23:18
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

#12

Post napisał: GrafRamolo » 01 mar 2014, 12:13

Tylko ostrożnie, nie reguluj tak na sztywno bo łatwo zapiec, tam powinno być od 2-5 setek luzu zależnie na jakich obrotach pracujesz (im wyższe tym luźniej) To są tam regulacje tak dosłownie na mm obrotu klucza.


mike217
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1167
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
Lokalizacja: bydgoszcz

#13

Post napisał: mike217 » 01 mar 2014, 21:12

Kolego zdejmij uchwyt, bo to w przypadku tej maszyny jest proste i zmierz
- bicie na czole wrzeciona
- bicie w stożku

Dwa. Stan panewki, to łatwo ocenić ile jeszcze gwintu jest od tylnej strony panewki.

To delikatna tokarka sale bardzo dokładne ma to wrzeciono o ile panewka jest ok.

Awatar użytkownika

GrafRamolo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 699
Rejestracja: 03 sty 2011, 23:18
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

#14

Post napisał: GrafRamolo » 02 mar 2014, 03:19

Mike dobrze radzi, poza tym zdejmując i zakładając uchwyt możesz zbadac jak dobrze dopasowany jest zbierak. Gwint nic nie centruje i nie ustawia to robi walec za nim, uchwyt powinien wkręcać się z lekkim oporem, to powinno być pasowanie bardzo ścisłe. na setki mm. Ponadto dobrze jest zdjąć uchwyt wyczyści jego jak i wrzeciono itp. nie bój się to standardowa czynność.


mike217
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1167
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
Lokalizacja: bydgoszcz

#15

Post napisał: mike217 » 02 mar 2014, 15:39

Stan panewki w tej maszynie jest najważniejsze . Zarówno tarcza zabieraka jak i adapter zacisków bazuję się na stożku zewnętrznym wrzeciona. Odkręcenie uchwytu w tej maszynie to 10 sekund. Wystarczy klucz do nakrętki albo bolec i delikatne uderzenie. Tak przeprowadzony test jak na filmie nie mówi dokładnie nic. Maszyna niby ładna i zadbana ale nic nie wiadomo o newralgicznych częściach czyli
- łożysku ślizgowym wrzeciona
- ślimacznicy suportu
- stanie łożysk ślizgowych nawrotnicy.


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#16

Post napisał: Andrzej 40 » 02 mar 2014, 20:26

mike217 pisze: Stan panewki, to łatwo ocenić ile jeszcze gwintu jest od tylnej strony panewki.
Panewka jest dociągana w kierunku uchwytu. Istotna jest możliwość dociągnięcia w tym kierunku. I tu potrzebny jest zapas gwintu, nie od tyłu. Chyba, że prawą stronę (stojąc twarzą do tokarki) określimy jako tył.


Yacek
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 47
Rejestracja: 04 lis 2004, 20:56
Lokalizacja: Krosno

Oś wrzeciona

#17

Post napisał: Yacek » 03 mar 2014, 14:28

Podepnę się pod temat , jak w domowych warunkach sprawdzić osiowość wrzeciona i łoża tokarki, DTR mówi o trzpieniu pomiarowym ale takowym nie dysponując ?


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Oś wrzeciona

#18

Post napisał: Andrzej 40 » 03 mar 2014, 17:14

Yacek pisze:Podepnę się pod temat , jak w domowych warunkach sprawdzić osiowość wrzeciona i łoża tokarki, DTR mówi o trzpieniu pomiarowym ale takowym nie dysponując ?
Korzystając z dostępnych szlifowanych wałków np. od pojazdów - wtryskiwacze, sworznie tłokowe, trzpienie zaworów (po odcięciu grzybka), tłok pompy hamulcowej, tłoczki hamulcow. Wskazane nowe. Ja używam sworznia tłokowego od Trabanta i tłoka pompy hamulcowej Fiata 125 do sprawdzenia bicia wrzeciona. Do zegarmistrzowskich wewnętrzny trzpień wtryskiwacza od VW Diesel 1,8l.
Przy okazji - jak założyłeś swój temat to nie wchodź z tym samym w inny. Nie uchodzi :evil:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”