TSA16 test wrzeciona
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 707
- Rejestracja: 03 sty 2011, 23:18
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 707
- Rejestracja: 03 sty 2011, 23:18
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Mike dobrze radzi, poza tym zdejmując i zakładając uchwyt możesz zbadac jak dobrze dopasowany jest zbierak. Gwint nic nie centruje i nie ustawia to robi walec za nim, uchwyt powinien wkręcać się z lekkim oporem, to powinno być pasowanie bardzo ścisłe. na setki mm. Ponadto dobrze jest zdjąć uchwyt wyczyści jego jak i wrzeciono itp. nie bój się to standardowa czynność.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1182
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
- Lokalizacja: bydgoszcz
Stan panewki w tej maszynie jest najważniejsze . Zarówno tarcza zabieraka jak i adapter zacisków bazuję się na stożku zewnętrznym wrzeciona. Odkręcenie uchwytu w tej maszynie to 10 sekund. Wystarczy klucz do nakrętki albo bolec i delikatne uderzenie. Tak przeprowadzony test jak na filmie nie mówi dokładnie nic. Maszyna niby ładna i zadbana ale nic nie wiadomo o newralgicznych częściach czyli
- łożysku ślizgowym wrzeciona
- ślimacznicy suportu
- stanie łożysk ślizgowych nawrotnicy.
- łożysku ślizgowym wrzeciona
- ślimacznicy suportu
- stanie łożysk ślizgowych nawrotnicy.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Panewka jest dociągana w kierunku uchwytu. Istotna jest możliwość dociągnięcia w tym kierunku. I tu potrzebny jest zapas gwintu, nie od tyłu. Chyba, że prawą stronę (stojąc twarzą do tokarki) określimy jako tył.mike217 pisze: Stan panewki, to łatwo ocenić ile jeszcze gwintu jest od tylnej strony panewki.
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 47
- Rejestracja: 04 lis 2004, 20:56
- Lokalizacja: Krosno
Oś wrzeciona
Podepnę się pod temat , jak w domowych warunkach sprawdzić osiowość wrzeciona i łoża tokarki, DTR mówi o trzpieniu pomiarowym ale takowym nie dysponując ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Re: Oś wrzeciona
Korzystając z dostępnych szlifowanych wałków np. od pojazdów - wtryskiwacze, sworznie tłokowe, trzpienie zaworów (po odcięciu grzybka), tłok pompy hamulcowej, tłoczki hamulcow. Wskazane nowe. Ja używam sworznia tłokowego od Trabanta i tłoka pompy hamulcowej Fiata 125 do sprawdzenia bicia wrzeciona. Do zegarmistrzowskich wewnętrzny trzpień wtryskiwacza od VW Diesel 1,8l.Yacek pisze:Podepnę się pod temat , jak w domowych warunkach sprawdzić osiowość wrzeciona i łoża tokarki, DTR mówi o trzpieniu pomiarowym ale takowym nie dysponując ?
Przy okazji - jak założyłeś swój temat to nie wchodź z tym samym w inny. Nie uchodzi
