sinik krokowy - rozebrany(zdjęcia)... po zalaniu olejem

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 3962
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#21

Post napisał: markcomp77 » 13 kwie 2007, 12:37

znalazłem coś takiego:

DRUT NAWOJOWY EMALIOWANY GR1GR2 200 DRUTY NAWOJOWE
http://allegro.pl/item183789754_drut_na ... ojowe.html

który drut będzie lepszy GR1 czy GR2?
Prowadzimy na aukcji sprzedaż drutów nawojowych GR 1 200 (pojedynczo emaliowany)
oraz GR 2 200 (podwójnie emaliowany) o średnicach 0,18 mm do 4,00 mm wszystkie o
wytrzymałości termicznej 200 0C.


SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm

Tagi:

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#22

Post napisał: gmaro » 13 kwie 2007, 12:44

podwójna emalia jest bardziej trwała na uszkodzenia i zadrapania a zdobyć drut nawojowy najłatwiej w punkcie gdzie przezwajają silniki ( jak co mogę pomóc )
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

Awatar użytkownika

Autor tematu
markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 3962
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#23

Post napisał: markcomp77 » 13 kwie 2007, 13:32

gmaro pisze:jak co mogę pomóc
szkoda, że nie mieszkasz bliżej ;)

dużo emali -> to znaczy mniej miedzi...
a zasilać będę TO z czopera do 50V <- więc nie powinno być przebić
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 7737
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#24

Post napisał: pukury » 13 kwie 2007, 13:51

witam !! pamiętaj również o zalaniu uzwojeń ! . oprócz zabezpieczenia przed wilgocią ma to funkcję ochrony przed przecieraniem się izolacji ( emalii ) na skutek działania sił magnetycznych :lol: . po prostu przy większych prądach niezalane zwoje trą siebie i może nastąpić zwarcie między zwojowe . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Autor tematu
markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 3962
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#25

Post napisał: markcomp77 » 13 kwie 2007, 13:55

pukury pisze:pamiętaj również o zalaniu uzwojeń !
czym się TO zalewa?
i gdzie TO kupić?
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 7737
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#26

Post napisał: pukury » 13 kwie 2007, 13:59

witam !!najlepszy byłby lakier elektroizolacyjny - ale wymaga pieca . osobiście stosuję epidian jest to niestety zabieg poniekąd nieodwracalny . zaleta jest również taka że o wiele lepiej jest oddawane ciepło . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Autor tematu
markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 3962
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#27

Post napisał: markcomp77 » 13 kwie 2007, 14:52

pukury pisze:osobiście stosuję epidian
żywica epoksydowa to faktycznie mocne ale nieodwracalne rozwiązanie... zastanawiam się jednak czy ten klej dobrze przewodzi ciepło?

natomiast pogogliem nieco o lakiertach elektroizolacyjnych i znalazłem:
Lakiery końcowe serii 1030 S są schnące na powietrzu, bezbarwne, lub kolorowe oparte na modyfikowanych żywicach poliestrowych. Końcowe lakiery serii 1030 S są odpowiednie dla zabezpieczenia uzwojeń tworników i transformatorów oraz obudowy silników. Wyróżniają się dobrą odpornością na olej, kwasy i ługi. Lakiery końcowe serii 1030 S są użyteczne dla aplikacji klasy F (155°C). Z powodu szybkiego schnięcia (około 10 min. w temperaturze pokojowej) lakiery te są odpowiednie dla dokonywania reperacji
w opisie nie wspominają nic na temat termoutwardzania...
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 7737
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#28

Post napisał: pukury » 13 kwie 2007, 15:07

witam !! to też żywice . osobiście nie znoszę zapachu poliestrów - a jako że mi sie nie spieszy stosuję epidian . utwardza się wolniej , ale za to - nie cuchnie , ma mniejszy skurcz . ale oczywiście że lakiery które znalazłeś są ok ! . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Autor tematu
markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 3962
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#29

Post napisał: markcomp77 » 13 kwie 2007, 17:54

pukury pisze:ale oczywiście że lakiery które znalazłeś są ok
fajnie :)

jednak - teraz szukam czegoś do kupienia na "sasiedniej ulicy"... i za rozsądne pieniądze
tamto moje znalezisko - kosztowało 70zł
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 7737
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#30

Post napisał: pukury » 13 kwie 2007, 18:30

witam !! może kupisz gdzieś żywicę ( jaka by nie była ) w mniejszej ilości . możesz również spróbować z lakierem do parkietów . poliuretanowy utwardza się wodą z powietrza . a i tak muszę stwierdzić że będziesz miał problem z zalaniem / impregnacją tego czegoś :lol: . żywicę ( jaka by nie była ) jak wlejesz to się wyleje - nie ma rady . musiał byś sorie zrychtoawć małe urządzonko . silnik z przekładnią , na osi to co chcesz zalewać . pochylasz , powoli ( na obrotach - dobranych ) wlewasz żywicę na uzwojenia , jak się przesączy na wylot to dajesz do poziomu i spokojnie czekasz aż zacznie żelować - przestanie płynąć . jak sobie pozalewasz wewnętrzną część stojana to może być problem . a i tak lepiej posmarować trochę jakiś " łojem" :lol: . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”