prosze o pomoc - chropowatość - klasa dokładności

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Paulina student
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5

prosze o pomoc - chropowatość - klasa dokładności

Post napisał: Paulina student » 12 gru 2013, 11:10

Dzień dobry, Jestem studentką i potrzebuje pomocy bo nie bardzo się na tym znam, a konkretniej przeprowadziłam eksperyment zmierzyłam chropowatośc próbki,dla parametrów Ra,Rq,Rsm i Rt na dwóch maszynach jedna to przenośny Profilometr Hommel Tester T1000 natomiast druga maszyna na której wykonywałam pomiary które miały być moimi wzorcowymi to Przyrząd pomiarowy - Form Talysurf PGI 1230, obliczyłam błędy itd i ostatecznie klasa dokładności dla moich pomiarów wyszła mi odpowiednio dla parametrów Ra - 0,79%,Rq - 2,43%, Rsm - 0,77% i Rt - 58,88%. Wiec teoretycznie wykonałam powierzone mi zadanie ale teraz pozostało mi napisać wnioski, a ja nie bardzo rozumiem co ta klasa dokładności ma znaczyć dla chropowatości, znaczy wiem ogólnie co to jest klasa dokładności i że są tabelki z których powinno się odczytać, ale nie bardzo wiem jak i dlaczego moje Rt jest takie duże promotor powiedział że obliczenia są dobrze... tym bardziej że z tego co szukam informacje to tabelki są tylko dla parametrów Ra i Rz a ja mam z tych dwóch tylko Ra , a co z resztą ? Bardzo proszę o pomoc i wytłumaczenie mi co moje wyniki oznaczają :(

Tagi:

rc666
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)

Post napisał: rc666 » 12 gru 2013, 12:57

Czy kolezanka posiada dostep do internetu??

GOOGLE!!!!! Tam jest odpowiedz.
Tak z grubsza to klasa chropowatosci bedzie zwiazana ze sposbbem obrobki danej powierznii. Im wyzsza klasa chrobowatosci tym powierzchnia jest lepsza. Wartosci Ra, Rz czy Rt bedzie nizsza.
Nie ma głupich pytań, są tylko głupcy którzy ich nie zadają...

Autor tematu
Paulina student

Post napisał: Paulina student » 12 gru 2013, 13:14