gwarancja a rekojmia?

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
Merlinn
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2012, 17:28
Lokalizacja: Bochnia

gwarancja a rekojmia?

#1

Post napisał: Merlinn » 16 wrz 2013, 17:17

witam,
nie wiem czy takie pytanie tutaj wogole pasuje ale czy orientuje sie ktoś na czym polega róznica miedzy gwarancja a rękojmią, która generalnie można spotkac przy kupnie obrabiarek do drewna..jak to wyglada w praktyce?




251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: 251mz » 16 wrz 2013, 17:39

Merlinn pisze:witam,
nie wiem czy takie pytanie tutaj wogole pasuje ale czy orientuje sie ktoś na czym polega róznica miedzy gwarancja a rękojmią, która generalnie można spotkac przy kupnie obrabiarek do drewna..jak to wyglada w praktyce?
A nie łaska wpisać w google?
https://www.google.com/search?client=ub ... 8&oe=utf-8

Lenistwo nie popłaca...

Awatar użytkownika

M 52
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 420
Rejestracja: 29 gru 2007, 21:01
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: M 52 » 19 wrz 2013, 23:49

W uproszczeniu: gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem sprzedawcy i odbywa się na warunkach zawartych w umowie, rękojmia jest zabezpieczeniem konsumenta ustanowionym prawnie i zawsze obowiązuje bezpośredniego sprzedawcę. Nabywca sam wybiera, z którego świadczenia chce korzystać.
pozdrawiam
Maciek
miłośnik maszyn parowych i silników GAD

Awatar użytkownika

Bri
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 814
Rejestracja: 21 maja 2009, 07:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#4

Post napisał: Bri » 20 wrz 2013, 00:05

M 52 pisze:gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem sprzedawcy
Nie sprzedawcy - producenta.
Rzecznik mi to wyjaśniał jako "dodatkową umową pomiędzy producentem a klientem" żeby odróżnić od najważniejszej umowy - umowy kupna-sprzedaży.
W moim przypadku sprawa toczyła się o serwisowanie laptopa i rozmawiałem z rzecznikiem o całej zakupach w sieciach handlowych typu euro, mix.

Śląsk - Nierdzewka, Alloy, Laser, Gięcie, Excel


Autor tematu
Merlinn
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2012, 17:28
Lokalizacja: Bochnia

#5

Post napisał: Merlinn » 24 wrz 2013, 10:31

wiem że moge poszukac w googlu ale definicje które znazłem nie byly dla mnie calkiem jasne dlatego wolalem spytac na forum :) z rekojmią spotkałem sie poraz pierwszy jak bylem u feldera i zastawiałem sie jak to dokladnie funktionuje.. dzieki!


baal
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2012, 19:28
Lokalizacja: Warszawa

Gwarancja a rękojmia

#6

Post napisał: baal » 26 wrz 2013, 10:54

251mz - sorki,ale od czego jest forum,jeśli nie od zadawania pytań.Ja lubię mieć wytłumaczone prosto, nie zawile jak nieraz jest opisane w Google. A wracając do tematu -takie rzeczy zawsze mogą być przydatne w przyszłości,nigdy nie wiadomo gdzie wyldujemy szukając pracy,a ja podobnie jak i poprzednik po raz pierwszy z rękojmią spotkałem się będąc
u Feldera. Pozdrawiam i oczywiście bez urazy.


Autor tematu
Merlinn
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2012, 17:28
Lokalizacja: Bochnia

#7

Post napisał: Merlinn » 26 wrz 2013, 22:41

W miedzyczasie trochę poszperałem w internecie i znazłem dokladniejsze info :) rękojmia to nic innego jak gwaranacje że maszyna w chwili kupna dzialala jak należy, ale nie ogranicza sie to tylko do urzadzen stolarskich..


baal
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2012, 19:28
Lokalizacja: Warszawa

#8

Post napisał: baal » 01 paź 2013, 16:39

Czyli coś na zasadzie...daję głowę, że maszyna jest w porzo....a że po jakimś czasie się zepsuje - pozostaje reklamacja,jeśli to nie z winy użytkownika.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”