Tokarka TUJ-230

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
andrea53
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 13
Rejestracja: 06 wrz 2011, 21:52
Lokalizacja: polen

#11

Post napisał: andrea53 » 22 wrz 2013, 13:24

Jak wspomniałem dodaje krotki opis demontażu wrzeciona TUJ 230

Jak zdemontować wrzeciono.
W pierwszej kolejności odkręcamy tylna obudowę łożyska /u mnie łożysko 2n14/odkręcamy dwie nakrętki wyjmujemy łożysko.
Następny krok to odkręcenie dwóch nakrętek M90x1.5 mocujące podwójne koło zębate my. Teraz odkręcamy nakrętki łożyska oporowego. Odkręcając nakrętkę do oparcia się na dużym kole zębatym. Odkręcamy dalej luzujemy osadzone koło na stożku.
Następną czynnością jest odkręcenie drugiej nakrętki łożyska oporowego. Gdy to mamy już zrobione to odkręcamy nakrętkę prawą panewki /od strony uchwytu/. Po odkręceniu tej nakrętki wyjmujemy wrzeciono zdejmując po kolei nakrętki koła zębatego podwójnego, koło podwójne zębate, koło duże zębate, nakrętki łożyska oporowego, łożysko oporowe i mamy wyjęte wrzeciono. Montaż w kolejności odwrotnej.
Obrazek

Demontaż wykonałem metodą prób i błędów/brak dokumentacji, DTR/. Opisuję żeby oszczędzić użytkownikom tej tokarki bez dostępu do DTR-ki, czasu i błędów popełnionych podczas demontażu. Może komuś to pomoże.
Tak wygląda wrzeciono
Obrazek

Następny post będzie z demontażu skrzynki posuwów.



Tagi:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”