dziwne zjawisko frezowania
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 10
-
- Posty w temacie: 20
Wbrew pozorom chcę Ci pomóc, tylko po prostu nie dostałem drugiego życia na to, żeby je marnować na domyślanie się i kręcenie po omacku.Dawar pisze:tuxcnc jeżeli ci zawracam gitarę to nie odpowiadaj. Ustawiam tak jak podajecie i dlatego tak to wychodzi. Piszesz żebym poustawiał wszystko tak jak powinno być. Gdy bym umiał innaczej ustawić niż jest to bym to zrobił. Załączyłem ustawienia (zrzuty) wszystkich osi, jeżeli widzisz że któryś parametr jest źle ustawiony to powiedz co w danym miejscu mam zmienić, a nie mów że jadę na przypadkowych ustawieniach. Nie gniewaj się , ale ja nie jestem fachowcem, tylko amatorem i o wielu dla Was oczywistych skrótach, czy potocznych nazwach ja nie mam zielonego pojęcia. Już sam czytam od początku po kilka razy wszystkie wypowiedzi żeby coś zrozumieć.
W osi Z sprawa jest chyba dość prosta.
Silnik który tam jest zamontowany nie da więcej niż 0,5 Nm, ale to też stojąc w miejscu.
Wraz z prędkością obrotową jego moment będzie malał, jest to normalne zjawisko.
Słaby silnik nie wyrabia dużych prędkości i tyle.
Kup taki sam silnik jak w pozostałych osiach.
Na zabawę z tym co jest szkoda życia, lepiej robić coś innego.
Co do osi X i Y to wychodzi na złe ustawienia w programie.
Trudno powiedzieć który parametr jest zły, nie wiedząc nic o konstrukcji maszyny i rzeczywistych prędkościach osiąganych przez silniki i osie.
Jeżeli te parametry są prawidłowe, to silniki się kręcą 480 obr/min, co jest rozsądną wartością, ale pod warunkiem że zasilacz daje wystarczające napięcie, a pewnie dałeś taki jaki był pod ręką ...
Co do dziwnego zachowania maszyny w czasie wykonywania programu, to pewnie program jest kiepskiej jakości.
Rozwiązaniem jest zawsze g-kod G64, tylko nie wiem czy PicoCNC go obsługuje.
.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Kontakt: