100 x 100 x -6.5 mm
jeden przebieg
frez palcowy z płaską końcówką o średnicy 2 mm
Generuję takie kody bo niestety to mój najlepszy frez.
Czy są w sprzedaży cieńsze frezy ?
Laurana
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 573
- Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Laurana
- Załączniki
-
- laurana_stl.zip
- plik STL.
Jeśli ktoś ma możliwość to proszę
o wygenerowanie dokładniejszych (bardziej optymalnych = krótki czas pracy i dobre odwzorowanie) g-codów - (1.09 MiB) Pobrany 767 razy
-
- laurana.jpg (14.9 KiB) Przejrzano 7037 razy
-
- laurana.zip
- kod cnc
- (315.1 KiB) Pobrany 760 razy
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 243
- Rejestracja: 29 mar 2006, 23:24
- Lokalizacja: Laski, gm. Izabelin
Napisz więcej o swoich plikach, np. mnie to ciekawi.
Czy G-code uzyskujesz z DeskProto?
Sprawdzałeś jak to wychodzi z maszyny? Ta płaskorzeźba jest dosyć głęboka.
Skąd masz STL-e? "z neta"? Skanujesz własne rzeźby?
Na marginesie: Czy możliwe jest wyrzeźbienie tak realistycznej, klasycznej twarzy w jakimkolwiek modelerze 3D? Ja myślę, że wchodzi w grę tylko ręczne wyrzeźbienie/ulepienie i zeskanowanie.
Czy G-code uzyskujesz z DeskProto?
Sprawdzałeś jak to wychodzi z maszyny? Ta płaskorzeźba jest dosyć głęboka.
Skąd masz STL-e? "z neta"? Skanujesz własne rzeźby?
Na marginesie: Czy możliwe jest wyrzeźbienie tak realistycznej, klasycznej twarzy w jakimkolwiek modelerze 3D? Ja myślę, że wchodzi w grę tylko ręczne wyrzeźbienie/ulepienie i zeskanowanie.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 573
- Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Tak. G-code ostatnio tworzę programem DeskProto na podstawie znalezionych wx pisze:Czy G-code uzyskujesz z DeskProto?
internecie przykładowych plików w formatach stl, wrl i innych.
Lub plików dołączonych do demonstracyjnych wersji różnych programów.
Z maszyny wychodzi różnie.x pisze:Sprawdzałeś jak to wychodzi z maszyny?
Dużo zależy od tego jak dokładnie każesz programowi zrobić g-code.
Ma na to wpływ kształt i wielkość freza, wielkość modelu i czas jaki będzie potrzebny do
wyrzeźbienia.
Jak mi wychodzi że praca będzie trwała 3 dni to zmniejszam jakość aż w wyniku kompromisu się na coś zdecyduję.
Myślę, że jest możliwe co postaram się udowodnić.x pisze:Czy możliwe jest wyrzeźbienie tak realistycznej, klasycznej twarzy w jakimkolwiek modelerze 3D?
Zrobię to [darmowym] programem Blender.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
- Lokalizacja: warszawa
Dokladne odwzorowanie detali wymaga bardzo malego frezu i wierszowania na poziomie kilku setek.
Związane jest to oczywiście z bardzo dlugim czasem obróbki - kilkoma narzędziami.
Maszyna powinna być szybka i precyzyjna , nie może być przesunięcia warstw.
Ja moje modele wykonuję w skali 2:1 lub 3:1 skanuję w siatce 0.20 mm .
Po zmniejszeniu frezuję frezem palcowym 3- 6 mm , póżniej kulka 1 mm a wykańczam frezem "V" o kącie rozwarcia 30 - 90 stopni.
Oczywiście za każym razem generuję nowy G - code uwzględniający geometrię narzędzia.
Obróbki wstępne ( frez palcowy) trwają ok 1-2 godz , obróbka wykańczająca kilka lub kilkanaście godzin. Wierszowanie przy frezie "V" jest ok 0,04 do 0,05 mm .
Uzyskana powierzchnia jest bardzo dobrej jakości , nie wymaga pracochlonnej obróbki lecz raczej kosmetyki.
Jako frezu "V" można na początek użyć nawiertaków (kąt rozw. 90 stopni).
Poczatkowe prace nie powinny być zbyt dużych rozmiarów bo robota trwa dlugo.
Realistyczne rzeżby są możliwe do wykonania , potrzeba tylko dobrych danych , najlepiej pochodzących - jak slusznie zauważyl Kolega x w powyższym poście - ze skanerów 3D .
Związane jest to oczywiście z bardzo dlugim czasem obróbki - kilkoma narzędziami.
Maszyna powinna być szybka i precyzyjna , nie może być przesunięcia warstw.
Ja moje modele wykonuję w skali 2:1 lub 3:1 skanuję w siatce 0.20 mm .
Po zmniejszeniu frezuję frezem palcowym 3- 6 mm , póżniej kulka 1 mm a wykańczam frezem "V" o kącie rozwarcia 30 - 90 stopni.
Oczywiście za każym razem generuję nowy G - code uwzględniający geometrię narzędzia.
Obróbki wstępne ( frez palcowy) trwają ok 1-2 godz , obróbka wykańczająca kilka lub kilkanaście godzin. Wierszowanie przy frezie "V" jest ok 0,04 do 0,05 mm .
Uzyskana powierzchnia jest bardzo dobrej jakości , nie wymaga pracochlonnej obróbki lecz raczej kosmetyki.
Jako frezu "V" można na początek użyć nawiertaków (kąt rozw. 90 stopni).
Poczatkowe prace nie powinny być zbyt dużych rozmiarów bo robota trwa dlugo.
Realistyczne rzeżby są możliwe do wykonania , potrzeba tylko dobrych danych , najlepiej pochodzących - jak slusznie zauważyl Kolega x w powyższym poście - ze skanerów 3D .
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 573
- Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
No i wszystko jasne. Nie ma łatwo.
Może zdjęcie frezika ?
No i jest jeszcze jedna sprawa:
programy do generowania g-codów , które testowałem są mało
,jakby to nazwać, inteligentne.
Czasami mam wrażenie, że gdybym ręcznie frezował to zrobiłbym to szybciej i dokładniej.
np. DeskProto ma kilka strategii generowania ścieżek:
- wierszowanie po x, po y, najpierw x potem y
- po spirali : od zewnątrz lub od wewnątrz
- warstwicami
- po ostrosłupie
ale nie potrafi użyć odpowiednich (różnych) strategii dla poszczególnych
fragmentów tego samego obiektu.
[ Dodano: 2007-02-10, 18:44 ]
Myślę, że nadają się do rzeźbienia.
Dziadek w beretce chyba jest wystarczająco realistyczny ?!
Możesz powiedzieć coś więcej o tym frezie ?pltmaxnc pisze:póżniej kulka 1 mm
Może zdjęcie frezika ?
No i jest jeszcze jedna sprawa:
programy do generowania g-codów , które testowałem są mało
,jakby to nazwać, inteligentne.
Czasami mam wrażenie, że gdybym ręcznie frezował to zrobiłbym to szybciej i dokładniej.
np. DeskProto ma kilka strategii generowania ścieżek:
- wierszowanie po x, po y, najpierw x potem y
- po spirali : od zewnątrz lub od wewnątrz
- warstwicami
- po ostrosłupie
ale nie potrafi użyć odpowiednich (różnych) strategii dla poszczególnych
fragmentów tego samego obiektu.
[ Dodano: 2007-02-10, 18:44 ]
te twarze zostały stworzone w Blenderze (3D)x pisze:Czy możliwe jest wyrzeźbienie tak realistycznej, klasycznej twarzy w jakimkolwiek modelerze 3D?
Myślę, że nadają się do rzeźbienia.
Dziadek w beretce chyba jest wystarczająco realistyczny ?!
- Załączniki
-
- a.jpg (21.57 KiB) Przejrzano 6894 razy
-
- b.jpg (59.2 KiB) Przejrzano 1835 razy
-
- blue_vampire.jpg (22.13 KiB) Przejrzano 6894 razy
-
- c.jpg (109.35 KiB) Przejrzano 1841 razy
-
- razgul.jpg (23.28 KiB) Przejrzano 6894 razy
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 243
- Rejestracja: 29 mar 2006, 23:24
- Lokalizacja: Laski, gm. Izabelin
Chodzi o to, że np. jeśli powierzchnia zawiera elementy typu czasza, stożek, jakieś ładne bruzdy, występy, to frez nie obrabia tego wzdłuż, czy po obwodzie, tylko zasuwa na przełaj po ustalonej trajektorii? Z płachtą już się nie da zrobić nic mądrego. Trzeba by te modele robić z brył geometrycznych - fragmentów kul, itd.Inf-el pisze:No i jest jeszcze jedna sprawa:
programy do generowania g-codów , które testowałem są mało
,jakby to nazwać, inteligentne.
Czasami mam wrażenie, że gdybym ręcznie frezował to zrobiłbym to szybciej i dokładniej.
np. DeskProto ma kilka strategii generowania ścieżek:
- wierszowanie po x, po y, najpierw x potem y
- po spirali : od zewnątrz lub od wewnątrz
- warstwicami
- po ostrosłupie
ale nie potrafi użyć odpowiednich (różnych) strategii dla poszczególnych
fragmentów tego samego obiektu.
A na czym polega metoda "po ostrosłupie"?
a.jpg jest świetna, zwracam honor projektantom 3D! Tylko ile to trwało?Inf-el pisze:te twarze zostały stworzone w Blenderze (3D)
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 573
- Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Może źle się wyraziłem.x pisze:A na czym polega metoda "po ostrosłupie"?
Nadal uważam, że dobry program sam powinien się domyśleć jaka
strategia w danym obszarze jest najlepsza.
- Załączniki
-
- różne strategie do wyboru
- strategie.jpg (9.58 KiB) Przejrzano 6847 razy
-
- Spirala
- spirala.jpg (7.08 KiB) Przejrzano 6847 razy
-
- O tej mówimy, nzawywa się tu block
- block.jpg (4.78 KiB) Przejrzano 6847 razy