Tokarka TOS SV 18 R DTR
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 790
- Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Tokarka TOS SV 18 R DTR
Witam.
Pilnie poszukuję DTR do tokarki TOS SV 18R z 52 roku.
Jeżeli ktoś posiada takową to proszę o pomoc ... remontuje zakupioną tokarkę i DTR wydaje mi się niezbędne.
Pozdrawiam.
Pilnie poszukuję DTR do tokarki TOS SV 18R z 52 roku.
Jeżeli ktoś posiada takową to proszę o pomoc ... remontuje zakupioną tokarkę i DTR wydaje mi się niezbędne.
Pozdrawiam.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 346
- Rejestracja: 06 lut 2006, 12:08
- Lokalizacja: kraków
DTR nie jest konieczna do remontu chodź czasem się przydaje (są tam podane ilości olei smarów i takich tam dziwnych rzeczy no i jeszcze nieraz sposoby regulacji sprzęgieł ) ale jak już powiedziałem zazwyczaj w DTR niema zadanych cudów oprócz instalacji elektrycznej i spisu części. Ale jeżeli koniecznie chcesz DTR to poszukaj na ALLEDROGO
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1243
- Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
- Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
- Kontakt:
Re: Tokarka TOS SV 18 R DTR
jesli masz w tokarce wszystkie czesci oraz tabliczki informacyjne to dtr nie jest ci potrzebne.paulg pisze:Witam.
Pilnie poszukuję DTR do tokarki TOS SV 18R z 52 roku.
Jeżeli ktoś posiada takową to proszę o pomoc ... remontuje zakupioną tokarkę i DTR wydaje mi się niezbędne.
Pozdrawiam.
dtr przydaje sie gdy np. kupisz tokarke bez czesci kol zmianowych do gitary, albo gdy oderwane sa tabliczki pokazujace plozenie dzwigni w celu uzyskania odpowiednich predkosci posuwow lub obrotow przy toczeniu.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu
-nie, nie jesteś synu
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 790
- Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Witam.dtr przydaje sie gdy np. kupisz tokarke bez czesci kol zmianowych do gitary, albo gdy oderwane sa tabliczki pokazujace plozenie dzwigni w celu uzyskania odpowiednich predkosci posuwow lub obrotow przy toczeniu.
No i nie na tym polega mój problem ...
Tabliczki są na swoim miejscu.
Zacząłem remont tokarki - tzn wymiana wszystkich łożysk , płynów , regulacje wszystkiego co da się wyregulować. ...
No i tu problem - nie wszystko udaje mi się na wyczucie zrobić

Jak na razie jestem na etapie zdzierania 100 warstw starej odchodzącej farby i czyszczeniu wszystkiego.
Muszę wymienić pas napędowy , paski klinowe , łożyska .
Jest to sprzęcik leciwy ale mam zamiar w miarę możliwości doprowadzić tokarkę do stanu "jak z fabryki" - wielu może mówić "po co?? " ano temu iż będzie to maszynka do użytku tylko i wyłącznie mojego hobbystycznego czyli chciałbym żeby nie tylko działała ale też i wyglądała.
Korzystając z okazji - jaki silnik będzie wystarczający dla takiej maszynki - teraz jest tam zainstalowany nieoryginalny Polski silnik 5.5kW - jak na mój gust do zastosowań "domowych" za dużo ... - mój problem polega na zasilaniu - linia energetyczna jest na tyle marna iż przy załączaniu przygasają światła


Jeżeli ktoś posiada opis , tabele lub cokolwiek z danymi regulacyjnymi , "schematu" wrzeciennika i skrzyni begów to proszę o info

Pozdrawiam
No i doszła mi jeszcze jedna sprawa - pas napędowy

Mianowicie pas musi być szyty na tokarce ... gdzie szukać pomocy przy wymianie pasa ??
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 790
- Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Witam.u mnie w firmie przerobiliśmy kiedyś na paski klinowe
Jak tego dokonaliście ??
w tej tokarce pas "idzie" przez wzmocnienie (odlew) tzn pod osią wrzeciennika jest równoległe wzmocnienie - i pas przechodzi po obu stronach - nie da się ani zdemontować ani zamontować nowego pasa w całości - chyba że poprzez jakiś system kół pasowych które omijałyby to paskudne wzmocnienie.
Jeżeli posiadasz jakieś zdjęcie lub cokolwiek co zobrazuje jak to zostało dokonane to byłbym wdzięczny

Pozdrawiam
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 346
- Rejestracja: 06 lut 2006, 12:08
- Lokalizacja: kraków
Nie masz się co łudzić regulacji łożysk ani nic z tych rzeczy w DTR nie będzie(no chyba że są to jakieś nietypowe łożyska ślizgowe z wymyślnym sposobem regulacji) . A prowadnice są hartowane czy nie. Bo jeżeli nie to Cię jeszcze zapewne czeka ich skrobanie (chyba że masz szczęście i trafiłeś na maszynę o którą ktoś dbał ). Ile może obrabiać nad suportem ??