Wysokiej jakosc obrobka aluminium

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#21

Post napisał: InzSpawalnik » 20 maja 2013, 12:02

Hej Stas, wtrace swoje trzy grosze bo widze ze rozmowa jest bardzo chaotyczna.

Jesli budujesz obudowe metalowa to masz do wyboru aluminium badz nierdzewke, jesli chcesz miec ten metaliczny wyglad na koniec. Aluminium bedzie tansze i calkowicie ok na taka obudowe. Nie wchodz nawet na tematy wytrzymalosci i zmeczenia - to nie ma nic do rzeczy w twoim przypadku.

Po pierwsze musisz zadac sobie pytanie jak z plaskiego arkusza chcesz wykonac prostopadle pudlo, czyli jak maja byc wykonane brzegi ? Albo je zagniesz z jednego arkusza na prasie krawedziowej ( najszybsza metoda ), ale bedziesz mial promien w miejscu zagiecia. Albo podzielisz to na pszczegolne sciany i bedziesz je skrecal albo spawal tigiem ? To pierwsza sprawa.

Teraz kwestia tych liter , grawerow i tp. Mozesz je zamowic na arkuszu wygrawerowane laserowo badz frezem. Musisz poszukac podwykonawcow. Jesli chcesz miec wysoka jakosc to proponuje wykonawcow plytek PCB, byc moze bedziesz musial poszukac nawet za granica. Popros o darmowe probki.

Kwestia wykonczenia powierzchni - w aluminium chyba oprocz anodowania ( co da ci mozluwosc wyboru koloru ) masz tez mozliwosc szlifowania z naniesieniem charakterystycznych zadrapan w jednej linii. A na koniec lakier.

Gatunek aluminium nie ma kompletnie znaczenia wg mnie przy takim produkcie.



Tagi:


Autor tematu
stas71
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 14
Posty: 14
Rejestracja: 19 maja 2013, 21:03
Lokalizacja: podkarpacie

#22

Post napisał: stas71 » 20 maja 2013, 12:25

Lakier na zadrapania, ten lakier jest bezbarwny? Jak to wyglada?

Mniej wiecej chodzi mi o taka jakosc wykonczenia i obrobki
Obrazek

[ Dodano: 2013-05-20, 12:33 ]
Taka obudowa tez by mnie zadowolila chodzi mi tutaj o zewnetrzny wyglad
W rzeczywistosci ta obudowa wyglada duzo bardziej eksluzywnie niz na zdjeciach, zdjecia tego nie oddaja

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 maja 2013, 12:40 przez stas71, łącznie zmieniany 3 razy.


ezbig
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2103
Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
Lokalizacja: mazowieckie

#23

Post napisał: ezbig » 20 maja 2013, 12:38

stas71 pisze:Lakier na zadrapania, ten lakier jest bezbarwny?
Pewnie koledze chodziło o szczotkowanie. To co pokazujesz na zdjęciach wygląda na obrobione i anodowane aluminium. Nic nadzwyczajnego jeśli chodzi o precyzję i skomplikowanie.


Autor tematu
stas71
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 14
Posty: 14
Rejestracja: 19 maja 2013, 21:03
Lokalizacja: podkarpacie

#24

Post napisał: stas71 » 20 maja 2013, 12:52

ezbig pisze:To co pokazujesz na zdjęciach wygląda na obrobione i anodowane aluminium.
Tak ale obie te rzeczy sa zrobione z alu "lotniczego" pierwsza to alu 7075 a druga wiem tylko ze to aluminium na 100% "lotnicze"


ezbig
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2103
Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
Lokalizacja: mazowieckie

#25

Post napisał: ezbig » 20 maja 2013, 13:03

Jak już koledzy wcześniej pisali, stopów "lotniczych" jest wiele rodzajów. Nie patrz w ogóle na to. Zawsze możesz powiedzieć, że to "lotnicze" i z pewnością się nie pomylisz, bo każdy rodzaj się pewnie w samolocie znajdzie. To określenie "lotnicze" w takich konstrukcjach ma wywołać tylko efekt marketingowy. W lotnictwie chodzi o wytrzymałość i wagę, a u ciebie przy takiej niewielkiej konstrukcji to nie ma znaczenia (jakiś najnowszy stop alu użyty w airbus A380 zmniejsza wagę całości o 360kg, więc całe nic przy kilkudziesięciu tonach). Skup się na stopie, który sprawi ci najmniej kłopotów w obróbce i wykończeniu (bo np. powszechne w lotnictwie duraluminium jest mało odporne na korozję, więc nie ma się co do tego tak przywiązywać).


Autor tematu
stas71
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 14
Posty: 14
Rejestracja: 19 maja 2013, 21:03
Lokalizacja: podkarpacie

#26

Post napisał: stas71 » 20 maja 2013, 13:06

No ale 7075 sie dobrze obrabia i tu moze byc powod ze te czesci tak wlasnie ladnie wygladaja nie sadzisz?


ezbig
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2103
Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
Lokalizacja: mazowieckie

#27

Post napisał: ezbig » 20 maja 2013, 13:32

No nie wiem PA9 (7075) jest gorsze do anodowania niż PA11, PA13, a najlepsze byłoby tu PA43. PA9 jest twarde i lepiej się obrabia gorszymi narzędziami, ale w dzisiejszych czasach to już nie problem. Nie robisz ramy samochodu czy roweru i raczej chodzi o wygląd po anodowaniu, a nie wytrzymałość na przeciążenia. Musisz zgrać to z podwykonawcami co są w stanie obrobić i czy da się to potem ładnie wykończyć i poanodować.


Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 595
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
Lokalizacja: Siedlce

#28

Post napisał: Zanixi » 22 maja 2013, 21:29

stas71 :D te Twoje obudowy (to co pokazałeś) to w sumie żadna jakość, na pa9 i pa6 (uznawane za trudno anodowalne) da się uzyskać o wiele lepsze efekty ;). Pytanie co się chce osiągnąć. Mat, pół mat, połysk?
Obrazek
(zdjęcie starego użytkownika forum, teraz się już troszkę dorobił chłopak na tym :) )

Jak pójdziesz do jakiegoś zakładu to nie mów im, że chcesz największą dokładność obróbki bo zbankrutujesz (choćbyś nie wiem jak bogaty był) powiedz, że chcesz najmniejsza chropowatość powierzchni, to żaden problem. To nie musi być gładkie wychodząc z maszyny, wystarczy wypolerować i osiągniesz naprawdę małe Ra.

Przepraszam ale z takim podejściem jak masz to w balona nabić Cię będzie bardzo łatwo, ktoś ci krzyknie kosmiczną cenę za lustrzaną powierzchnię a Ty z radości będziesz skakać :D.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7781
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#29

Post napisał: tuxcnc » 22 maja 2013, 22:25

Jakbym miał zakład który może z aluminium wszystko i by przyszedł taki klient jak stas71, to by kopa w dupę dostał i wyfrunął za drzwi.
Po prostu na takim zleceniu nie da się zarobić, za to można nabawić się nerwicy.
Gość nawet rysunku nie ma, chce nie wiadomo co i nie wiadomo z czego, a jak już dostanie to powie że chciał co innego.
Na koniec oczywiście nikt tego jego gówna za 50 tysięcy nie kupi, nawet jak będzie lepsze i ładniejsze, bo nie ten artysta się na nim podpisał, który jest teraz modny.
Facet się porywa z motyką na słońce.

Krótko mówiąc nie ma o czym gadać.

.


poorchava
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 327
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:32
Lokalizacja: Festung Breslau

#30

Post napisał: poorchava » 23 maja 2013, 09:46

Spoko, dołoży się kierunkowe kable z miedzi 1ppm zanieczyszczeń i sprzeda jełopowi, który bedzie na tym słuchał mp3 :).

Poza tym tutaj jest jeszcze problem logistyczny, taki sprzęt trzeba wykonywać przy odpowiedniej fazie księżyca, trzeba poświęcić kozę i pewnie coś tam jeszcze, bo inaczej zmieni sie idelny kąt stożków pod sprzęt, zeby elektrony się nie gibały w przewodach i już się scena zwęża i bas mniej karmazynowy...

Sorry, ale nie mogłem sie powstrzymać...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”