jaki silnik zastosowac

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
Klimekkk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1

jaki silnik zastosowac

Post napisał: Klimekkk » 09 sty 2007, 08:09

witam,
zaznaczam na poczatku ze w temacie napedow elektrycznych jestem zupelnie zielony :)

potrzebuje przesunac srube tr40x7 obracajac nakretka tak aby sruba przemiescila sie 50 mm z sila 5600N, przy czym ruch ten musi byc wykonany mozliwie najszybciej. Wiem ze maksymalna szybkosc dla takiej sruby to 61 mm/s a wiec 523 rpm. A wiec do przesuniecia sruby potrzebuje wykonac ok. 7 obrotow nakretki w czasie 1s.

NIestety mam bardzo powazne ograniczenia co do silnika:
- zasilanie bateryjne 24V maksimum 60V
- malo miejsca na zabudowe silnika (srednica silnika ograniczona do 120mm, dlugosc silnika bez ograniczen)
- silnik musi byc antywybuchowy

Czy jest mozliwe uzyskanie takiego napedu?

Krzysztof Klimas

Tagi:

zpelb
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)

Post napisał: zpelb » 28 sty 2007, 12:49

podales zdecydowanie za malo szczegolow. napisz co ta sruba przesuwa, jaka jest precyzja dzialania ukladu itp.

Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)

Post napisał: Leoo » 30 sty 2007, 11:51

Do instalacji antywybuchowych możesz zastosować silnik krokowy lub bezszczotkowy
BLDC.
Firma NANOTEC produkuje mocny silnik krokowy ST11018L8004 osiągający 25Nm momentu trzymającego.
http://nanotec.com/page_zweiphasen_st11018_en.html
Jednak trudno będzie uzyskać odpowiednią prędkość obrotową bez utraty mementu. Ponadto silnik potrzebuje zasilania 130V i odpowiedniego sterownika. Dla uzyskania 5600Nm trzeba będzie zastosować przełożenie 1:224 jednak będzie ono słuszne tylko dla małych prędkości obrotowych silnika. Przy 100obr/min moment spada do 16Nm i w takim wypadku przełożenie musiało by wynieść 1:350. Dla wykonania 7 obrotów nakrętki potrzeba będzie ok. 1470s!