Śruba trapezowa a łożysko samonastawne
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
Śruba trapezowa a łożysko samonastawne
Witam. Jestem bardzo nowy w temacie CNC. Aktualnie zbieram informacje, ceny, projekty itp. aby kiedyś samemu coś zbudować. W "mojej" konstrukcji chciałbym zastosować śruby trapezowe 12x2 i zastanawiam się czy jest konieczność aby toczyć końcówkę do rozmiaru łożyska. Z tego co czytam to tak. Ale dlaczego nie można jej poprostu włożyć w takie łożysko o średnicy 12mm i zacisnąć ? Czy to nie będzie się trzymało ? Pytam ponieważ nie mam dostępu do tokarki, a i budżet ograniczony. Proszę o wyrozumiałość i cierpliwość dla laika.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
Witam. Przymusu nie ma...
creative7, możesz śrubę bezpośrednio osadzić w łożysku i zacisnąć,
w czym problem.
Ów śruba "12-stka" nie ma 12-stu mm średnicy i bardziej
problematycznym jest jej centryczne ustawienie w otworze łożyska niż jako takie przewleczenie przez łożysko.
Dlatego powszechnie stosowane jest robienie na śrubie czopów dla centrycznego łożyskowania.
A jak jeszcze trochę poczytasz, to się dowiesz że wcale nie potrzeba
mieć do tego celu tokarki
A jak kolega ma zamiar zaciskać śrubę na łożysku
creative7, możesz śrubę bezpośrednio osadzić w łożysku i zacisnąć,
w czym problem.
Ów śruba "12-stka" nie ma 12-stu mm średnicy i bardziej
problematycznym jest jej centryczne ustawienie w otworze łożyska niż jako takie przewleczenie przez łożysko.
Dlatego powszechnie stosowane jest robienie na śrubie czopów dla centrycznego łożyskowania.
A jak jeszcze trochę poczytasz, to się dowiesz że wcale nie potrzeba
mieć do tego celu tokarki

A jak kolega ma zamiar zaciskać śrubę na łożysku

Pozdrawiam Sławek
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4