Zmiana prędkości obrotowej
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 sty 2012, 01:19
- Lokalizacja: Wrocław
Zmiana prędkości obrotowej
Witam,
Czy któryś z szanownych użytkowników dokonywał kiedyś zmiany prędkości obrotowej dla całej tokarki (falownik bądź koła pasowe) ? Dokładnie chodzi mi o to jak zachowuje się ona w przypadku grzania, hałasu i drań oraz ogólnych wrażeń po zmianie. Jak się do tego ma lepkość stosowanego oleju?
Biorą na przykład tokarkę TUG 40 o prędkości maksymalnej 1400 obr/min co przy dzisiejszych parametrach obróbki i przy małych średnicach nie jest wystarczające i zwiększeniu maksymalnej prędkości do powiedzmy 2500 obr/min.
pozdrawiam
Czy któryś z szanownych użytkowników dokonywał kiedyś zmiany prędkości obrotowej dla całej tokarki (falownik bądź koła pasowe) ? Dokładnie chodzi mi o to jak zachowuje się ona w przypadku grzania, hałasu i drań oraz ogólnych wrażeń po zmianie. Jak się do tego ma lepkość stosowanego oleju?
Biorą na przykład tokarkę TUG 40 o prędkości maksymalnej 1400 obr/min co przy dzisiejszych parametrach obróbki i przy małych średnicach nie jest wystarczające i zwiększeniu maksymalnej prędkości do powiedzmy 2500 obr/min.
pozdrawiam
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 807
- Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
- Lokalizacja: wlkp.
o samej zamianie napędu było już na forum. jesli tokarka jest na panewkach to zwiekszenie obrotów jest praktycznie niewykonalne. Tug 40 z tego co wiem to ma łożyska toczne wiec można zwiekszyć ale nie ryzykował bym do 2500. po zwiekszeniu trzeba sprawdzać jak znoszą to łozyska itd. zmiana oleju raczej niewiele da.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 sty 2012, 01:19
- Lokalizacja: Wrocław
Dlatego właśnie kieruje to pytanie czy przypadkiem nikt nie próbował wprowadzać takich modyfikacji, bo jak wiadomo lepiej uczyć się na cudzych błędach niż na swoich. Dochodzi pewnie jeszcze sprawa wyważenia całego wrzeciona razem z uchwytem (o ile nie jest wyważany przez producenta).
Uchwyt 200mm ma max obr 3000 i wzwyż w zależności od modelu, natomiast 250mm ma 2500 i wzwyż.
Uchwyt 200mm ma max obr 3000 i wzwyż w zależności od modelu, natomiast 250mm ma 2500 i wzwyż.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
w/g instrukcji Bisona max dla uchwytów to 2000obr dla 200 i 1800obr dla 250mm , oczywiście dla najwolniej kręcących wybranych uchwytów . Dla przykładu kupiłem uchwyt Bisona 160mm o zwiększonej precyzji wykonania gdzie obroty max przesunięto do niebotycznych 4,5 tys obr . Czytaj - masz już jakąś odpowiedź , możesz podwyższać obroty stosując mniejszej średnicy i lepiej wykonany uchwyt .
A biorąc sprawę bardziej porównawczo ... ile wytrzyma 30 letni silnik golfa mk1 1,6d z dołożonym turbo , intercolerem i podtlenkiem ? Wyeksploatowana tokarka i tak powinna pracować teraz lżej niż 40-60lat temu jak opuściła bramy fabryki .
A biorąc sprawę bardziej porównawczo ... ile wytrzyma 30 letni silnik golfa mk1 1,6d z dołożonym turbo , intercolerem i podtlenkiem ? Wyeksploatowana tokarka i tak powinna pracować teraz lżej niż 40-60lat temu jak opuściła bramy fabryki .
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 sty 2012, 01:19
- Lokalizacja: Wrocław
http://www.bison-bial.pl/_produktyPliki ... sdt_pl.pdf str. 2 podane obroty.
Kto mówi że tokarka jest wyjechana? Zakładamy że tokarka jest w bardzo dobrym stanie technicznym.
Kto mówi że tokarka jest wyjechana? Zakładamy że tokarka jest w bardzo dobrym stanie technicznym.