TUE 35 WRZECIONO

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#41

Post napisał: BYDGOST » 20 sty 2010, 15:14

czort pisze:Tak wracając do tematu to jak właściwie w TUE 35 jest mocowany uchwyt ?
Uchwyt przykręcany jest do tarczy zabierakowej, która z kolei nakręcana jest na gwintowana końcówkę wrzeciona.


Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Tagi:


czort
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 346
Rejestracja: 06 lut 2006, 12:08
Lokalizacja: kraków

#42

Post napisał: czort » 20 sty 2010, 23:42

to prawdopodobne jest że wrzeciono jest krzywe. Miałem do czynienia kiedyś z TUE 40 (z TUE 35 zresztą też ale to było jakiś czas temu na warsztatach szkolnych i jedyne co zapamiętałem z tej tokarki to włączanie posuwu -zemsta konstruktora ) która miała taką właśnie dolegliwość. Tam rozwiązane było to tak że tarcza była przetoczona już po założeniu na wrzeciono i była tam na wieki wieków.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#43

Post napisał: BYDGOST » 21 sty 2010, 15:19

Może to sam gwint jest przyczyną. Dobrze nie pamiętam, ale wydaje mi się że za gwintem jest część walcowa wrzeciona do spozycjonowania tarczy i moment dokręcenia gwintu nie powinien wpływać na bład osadzenia tarczy. Myślę, że tutaj coś się źle dzieje.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


czort
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 346
Rejestracja: 06 lut 2006, 12:08
Lokalizacja: kraków

#44

Post napisał: czort » 21 sty 2010, 20:38

Za gwintem jest z pewnością część walcowa. By wrzeciono sprawdzić należy zbadać bicie na tej części walcowej oraz na kle wbitym we wrzeciono . Jeżeli bicie jest zupełnie nierozsądne to oznacza krzywe wrzeciono . Jeżeli natomiast na wrzecionie nie występuje bicie to wystarczy poprawić tarcze i będzie dobrze .


Agent0700
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 602
Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
Lokalizacja: Siedlce

#45

Post napisał: Agent0700 » 25 sty 2011, 15:54

Witam

Mam obejrzeć TUE 35 bez tarczy zabierakowej i uchwytu - wystaje gwint wrzeciennika.

Czy jest możliwość, że wrzeciennik jest wygięty i ktoś zdjął uchwyt żeby kupiec nie miał możliwości sprawdzenia tego?

Jesli okaże się krzywy to czy duży problem jest naprawić to?

Przetoczyć już założoną tarczę zabierakową?

Będzie dobrze czy bać się?

Pozdrawiam

Jacek


mike217
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1182
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
Lokalizacja: bydgoszcz

#46

Post napisał: mike217 » 25 sty 2011, 16:23

jeżeli wystaje koncówka wrzeciona to mozna pomierzyć zegarem czy bije czy nie, od strony czołowej i za gwintem na tej pasownej szlifowanej powierzchni. Mozna wsadzić tez kieł we wrzeciono. Jezeli jednak jest krzywe to przetoczona tarcza zabierakowa załatwi temat o ile chcesz tylko toczyc w uchwycie samocentrującym. A co z toczeniem w kłach?? Jak jest krzywe to lipa..


Agent0700
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 602
Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
Lokalizacja: Siedlce

#47

Post napisał: Agent0700 » 25 sty 2011, 23:55

Dzięki za odpowiedź,

chcę toczyć tylko w uchwycie samocentrującym, w sumie małe mam wymagania, jakieś tulejki, wałki, i gwinty na nich, takie pierdoły amatorskie, bo firmy nie chcę zakładać.

Skoro tak, to będę musiał rzucić okiem na sprzęta :-)

TUE 35 bez zabieraka i uchwytu, kła w jako takim stanie niby po remoncie ile może być warta?

Pozdrawiam

Jacek


mike217
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1182
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
Lokalizacja: bydgoszcz

#48

Post napisał: mike217 » 26 sty 2011, 14:48

Zależy jak to wrzeciono jest krzywe, jak setke dwie bije to może i ujdzie, jak więcej to ja bym się zastanawiał. Tak czy inaczej kupowanie tokarki bez czujnika zegarowego w ręku to loteria..


jarucki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 818
Rejestracja: 11 sty 2011, 23:40
Lokalizacja: okolice nałęczowa

#49

Post napisał: jarucki » 14 gru 2012, 20:46

Panowie mam nadzieje że mi coś podpowiecie...

Posiadam TUE35 z którą mam problem... bije w niej wszystko co znajduje się w uchwycie
zrobiłem pomiary no i...
zdjęcia przedstawiają to co zmierzyłem

Obrazek

więc nie wiem co teraz sądzić czy jest skrzywione wrzeciono brać się jutro za jego wyciąganie... tylko jak :( czy może pociągnąć tam gdzie jest 0.04 nożem i przetoczyć...

Kolejna kwestia to gwint na wrzecionie jak dla mnie jest on troszkę już słaby, w efekcie zaobserwowałem że po założeniu tarczy i nie dokręceniu jej do końca (pozostawiam np 3mm) to rękoma ruszając góra dół są straszne luzy!

Obrazek

Co więcej nie wiem czy tak powinno być ale na tarczy jest trochę wolnej przestrzeni którą można stoczyć... być może to w czymś pomoże...
Zauważyłem również że tarcza zabierakowa była uzupełniana elektrodą (nie wiem dlaczego) i ma pewne nie równości... nadmienię że tarczę już raz przetoczyłem ok 2mm bicie nadal występuje...

Czy ktoś jest mi w stanie pomóc, nawet odpłatnie... bo mi już cYcki opadają....

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#50

Post napisał: BYDGOST » 14 gru 2012, 21:08

Gdyby wrzeciono było krzywe to w tym miejscu gdzie zmierzyłeś 0,01 też by było większe bicie. Tam gdzie zmierzyłeś 0,05 to jest za dużo bo DTR przewiduje 0,01, ale zakładając, że wrzeciono jest proste to wystarczy wyrównać ten kołnierz nożem i będzie dobrze. Z tego co piszesz o zabieraku a zwłaszcza o jego spawaniu wynika, że to on jest sprawcą zamieszania.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”